Actualitat

Els allotjaments turístics alerten de la pèrdua i visitants per les mesures de la Llei Òmnibus

De cara a l’abril del 2028, es preveu que prop d’un 30% dels allotjaments no puguin renovar la seva llicència

ARA Andorra
26/04/2025

Andorra la VellaEls mesos de març i abril no han assolit les xifres d’ocupació desitjades als allotjaments turístics d’Andorra. Segons ha informat RTVA citant l'Associació d'Empreses d'Allotjaments Turístics, la irregularitat de la neu i la durada més llarga de la temporada d'hivern han afectat negativament els resultats.

El president de l’associació, Àlex Ruiz, ha assenyalat que des del gener ja s’han perdut un centenar de llicències d’allotjament. A més, ha advertit que, amb l'entrada en vigor de la nova llei òmnibus i la no renovació de moltes llicències actuals, el país podria arribar a perdre fins a 600.000 visitants anuals.

Cargando
No hay anuncios

"Els associats estan preocupats, sobretot aquells que perdran el 100% del seu negoci", ha afirmat Ruiz.

De cara a l’abril del 2028, es preveu que prop d’un 30% dels allotjaments no puguin renovar la seva llicència, afectant uns 600 establiments. D’altra banda, 2.100 negocis sí que podran optar a una nova autorització.

Cargando
No hay anuncios

Tot i l'escenari incert, l'associació manté una previsió moderadament optimista per a l'estiu, amb una ocupació prevista del 65% al juliol i del 85% a l'agost, impulsada principalment per reserves d'última hora.