Andorra i Catalunya signen el conveni d'explotació de l'aeroport
El ministre d’Economia i Territori, Jordi Alcobé, signarà aquest dijous un conveni protocol d’entesa per assentar les bases de l’explotació de l’aeroport Andorra-la Seu
Andorra la VellaEl ministre ha informat d’alguns detalls del contingut de l’acord, en el qual es contempla que el Govern d’Andorra farà una aportació d’un 50% del dèficit d’explotació fins a un màxim de 300.000 euros -com a part fixa- més una aportació econòmica de 12 euros per passatger, fins a un total de 5.000 passatgers, i d’un valor decreixent fins arribar als 6 euros per passatger en cas que se superi aquesta xifra. Alcobé ha assegurat, però, que el Govern espera recuperar una part de la inversió amb la comercialització de la publicitat de l’aeroport, i, sobretot, aprofitar-se de l’arribada de "turistes, inversors i empresaris", per a la qual cosa treballaran tant el Govern com Andorra Turisme. La gestió serà coordinada per una comissió mixta andorranocatalana que farà un pla de treball bianual. L'acord no preveu que es faci una àrea de duanes per a viatgers de fora de l'espai Schengen de manera que no podrà rebre vols russos o britànics.
L’aeroport Andorra-la Seu s’inaugurarà oficialment aquest dijous al migdia, amb la visita del conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Santi Vila, que recorrerà l’aeroport amb el ministre Alcobé. Tot plegat, abans que el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy es converteixi en un dels seus primers usuaris quan marxi del Principat aquest dijous després de la seva visita oficial.
Per gestionar l’organització d’explotació de l’aeroport es constituirà una comissió de gestió formada per tres representants andorrans i tres catalans, que començarà amb presidència andorrana i que farà un pla de treball de caràcter bianual, mentre que el protocol d’entesa tindrà una vigència de cinc anys i serà prorrogable any a any.
Pel que fa als detalls de funcionament, Alcobé ha avançat que ja s’han definit els horaris d’ús de 8.30 a 17 hores, a l’hivern i de 8 a 19 hores a l’estiu.
El ministre Alcobé ha agraït als ministeris espanyols i conselleries catalanes involucrades el seu "esforç" per aconseguir que la reaqualificació i reobertura de l’aeroport es dugués a terme, després de l’últim informe favorable del Ministerio de Fomento, aquest 26 de desembre. El ministre ha recordat que, tot i ser una infraestructura en territori català, Andorra ha tingut una "implicació activa i positiva" i ha celebrat que esdevingui "una porta d’entrada al país, pas imprescindible per captar turistes, inversors i empresaris" i amb el qual "Andorra està més a prop d’Europa".