Argentins, peruans i colombians es reuneixen amb Govern sobre l'Entry/Exit
L'executiu ha iniciat aquest dijous la ronda de trobades amb diferents col·lectius per resoldre dubtes sobre el nou sistema de control fronterer
Andorra la VellaEl Govern ha iniciat aquest dijous la ronda de trobades amb diferents col·lectius per resoldre dubtes i explicar tot allò relacionat amb l’acord de fronteres i el sistema Entry/Exit. Una primera reunió que s’ha dut a terme amb representants de les comunitats argentina, peruana i colombiana, i que continuarà la setmana vinent amb sectors com l’hostaleria, la restauració, les agències de viatge, la Cambra de Comerç i la Confederació Empresarial. “Potser els neguits que més s’han expressat avui han estat relacionats amb operatives concretes, moltes qüestions tenen a veure amb el règim de turista i de resident, com ara diferenciar quins són els requisits per a un turista nacional d’Argentina, del Perú o de Colòmbia que vingui a Andorra i quines diferències hi ha amb algú que vingui a residir. També s’ha preguntat si, quan algú prepara el seu dossier per venir a residir, hi haurà algun canvi en els requisits que es demanaran en aquell expedient” ha detallat el secretari d’Estat d’Afers Europeus, Landry Riba.
Per altra banda, Riba ha explicat que les negociacions amb França i Espanya continuen avançant i que no s’han aturat en cap moment. Ha indicat que, després de la rubricació de l’acord amb la Unió Europea, aquests països han demanat conèixer el marc general abans d’entrar en els detalls tècnics. En aquest sentit, ha assenyalat que s’està treballant a bon ritme, tot i la complexitat de les reunions trilaterals, i que part de la feina es fa també per intercanvi escrit. El repte, ha dit, és fer encaixar tots els elements —acords bilaterals i modificació de la llei d’immigració— per poder-los aprovar conjuntament en un mateix ple del Consell General. "No és una qüestió de dues setmanes, tampoc és una qüestió d’un any; és una qüestió d’uns mesos i hem de veure com avançar en tot plegat" ha assenyalat, tot afegint que, mentrestant, es manté l’operativa actual de fronteres en situació de statu quo.
Ponce aposta per més campanyes i canals per informar els migrants
Per la seva banda, el president d’Argentinos en Andorra, Marcelo Ponce, ha valorat positivament la trobada. “El més important és que la informació arribi abans que la persona marxi del seu país, perquè molts dels problemes venen simplement per desconeixement dels requisits” ha assegurat, tot insistint que la documentació s’ha de tenir preparada abans d’entrar a Andorra, complint també amb les exigències de l’espai Schengen. “Si la gent té la documentació en regla, no ha de tenir cap problema ni per entrar ni per regularitzar la seva situació” ha remarcat.
El representant ha defensat que l’entitat vol reforçar la seva tasca de divulgació entre la comunitat migrant, especialment amb missatges més entenedors i propers. En aquest sentit, ha valorat positivament la coordinació amb consolats i institucions dels països d’origen per millorar la difusió de la informació. Finalment, ha subratllat que el moment actual és clau per reforçar les campanyes informatives i ha recollit la voluntat que han expressat des del Govern d’ampliar els canals de comunicació, especialment a través de xarxes socials i formats més accessibles per als nous migrants.