Cauen més de 40 centímetres de neu i se n'esperen entre 70 i 90 més durant els propers dies

El Govern ha suspès l'esquí escolar per a aquest dimecres

M.t.
24/02/2015

Andorra la VellaProtecció Civil ha informat que des d'aquest dilluns a la nit la nevada ja ha deixat gruixos de més de 40 centímetres a 1.800 metres i que s'espera que durant aquest dimarts a la nit caiguin entre 20 i 25 centímetres més, durant la jornada de dimecres entre 40 i 50 centímetres i dijous uns 10 o 15 centímetres més. Si bé dimarts i dimecres pot nevar a qualsevol cota, a partir de dimecres a la tarda la cota de neu començarà a pujar fins als 1.600 metres.

A causa del temporal de neu, el risc d'allaus ha pujat a nivell 4 sobre 5, i no es descarta que aquest dimecres pugui pujar fins a nivell 5. Al llarg de la jornada, Protecció Civil ha dut a terme tirs controlats d'allaus en les zones de més perill i el seu director, Francesc Areny, ha volgut recordar als conductors la necessitat de circular amb els vehicles correctament equipats, per evitar cotxes entravessats a la calçada, uns problemes que ha assegurat que són puntuals.

Cargando
No hay anuncios

Pel que fa a les estacions, aquest dimarts han obert parcialment i, en el cas de Grandvalira, preveuen acumular un metre de neu nova.

Suspenen l'esquí escolar

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, el Govern ha anul·lat l'esquí escolar de dimecres, per la previsió de nevades intenses, fort vent i risc d'allaus. L'Executiu ha indicat que tot i no haver anul·lat l'activitat aquest dimarts, només 576 de 1.168 alumnes han dut a terme l'activitat amb normalitat, mentre que en el cas dels 592 restants, les direccions dels centres respectius han decidit suspendre'l.