Actualitat

Entre feina i família: el repte d’un colombià a Andorra

Pedro relata com, malgrat tenir feina i estar arrelat al país, el procés de reagrupament familiar continua sent un repte marcat per la pressió

Fernando J. Bolívar
24/06/2025

Andorra la VellaPedro és un pare colombià amb dues filles que fa temps va decidir fer un pas difícil: venir sol a Andorra per treballar i estalviar tot el que pogués amb l’objectiu de garantir un futur millor per a la seva família. “Vaig començar a treballar per a una empresa a Andorra durant un any sense veure la meva família i estalviant molt”, explica.

Gràcies a aquest esforç, va poder portar finalment la seva esposa i les seves filles al Principat. Des d’aleshores, la seva prioritat ha estat assegurar-se que les nenes puguin créixer amb estabilitat i seguretat. “Veient que Andorra és un país en el qual puc tenir les meves filles de manera molt segura”, explica, “les meves filles se senten molt bé a l’escola. L’acollida de la institució ha estat excel·lent i vull que tot surti molt bé per elles”.

Cargando
No hay anuncios

Actualment, Pedro es troba en ple procés de reagrupament familiar. “Estem en el procés de reagrupar-nos com a família i complir de manera legal tot el que imposa el país”. Després d’haver aconseguit la seva targeta de residència de dos anys com a treballador del sector de la fusteria, el seu objectiu és consolidar l’arrelament familiar i garantir una vida estable. “Ara vull tenir la meva família desitjant tenir una oportunitat de vida més segura per a nosaltres”.

Tot i l’agraïment per les oportunitats que ha trobat a Andorra, Pedro admet sentir la pressió: “Hem sentit com a migrants la pressió del país pel tema de migració”. Per això, la seva demanda és clara: “No vull perdre la meva família ni molt menys la meva oportunitat de treballar en aquest país”. I conclou amb una petició a les institucions: “Estem disposats a acollir-nos a tots els reglaments. Solament desitgem una mica de flexibilitat amb les nostres famílies”.