Martí veu la Universitat d'Estiu com una eina per projectar una imatge de país "allunyada de tòpics i clixés"
L'esdeveniment, que s'ha inaugurat aquest dilluns, serveix anualment per tancar les vacances d'estiu i marcar l'inici del curs
Andorra la VellaLa Universitat d'Estiu com a eina per ''formar ciutadans amb esperit crític'' i ''projectar una imatge del país allunyada dels tòpics i clixés''. Així ha definit el cap de Govern, Toni Martí, l'esdeveniment que anualment serveix per tancar les vacances d'estiu i marcar l'inici del curs, com ha assenyalat la ministra d'Educació i Joventut, Roser Suñé.
Durant la inauguració de l'esdeveniment, Martí ha destacat la funció de l'art per ''entendre el món'' i fer veure ''que hi ha sacrificis i canvis necessaris, com també són necessaris els consensos i acords irrenunciables'', tant en política com en l'art, ha apuntat.
De fet, el cap de Govern ha manifestat que l'esperit crític ''és la millor protecció contra els extremismes i populismes'' igual com l'art de la política és ''l'antítesi de l'immobilisme i l'extremisme''. Així, ha finalitzat dient que espera dels artistes i creadors que fomentin l'esperit crític i combatin els clixés'.
Per la seva part, la ministra d'Educació i Joventut, Roser Suñé, ha destacat el paper de la Universitat d'Estiu com a espai de ''reflexió'' i ha considerat que és ''una possibilitat d'obertura a nivell de coneixement per al país''.
En referència a les consideracions dels ponents en la roda de premsa de diumenge, Suñé ha remarcat que a Andorra s'ha insistit molt en la planificació del Permsea perquè les arts visuals i plàstiques es mantinguin dins del currículum. La ministra ha recordat que als projectes en què els alumnes han d'aplicar els coneixements s'incorpora la creació amb arts plàstiques i músiques i per tant la cultura ''no ha desaparegut''.