Societat22/02/2019

MasMóvil cobra 6.850 euros a un usuari per consum de dades a Andorra

L'organització de consumidors espanyola aconsegueix que la companyia li torni l'import que superi el límit establert per la llei

Ara Andorra

Andorra la VellaL'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) espanyola ha aconseguit a través del seu servei de mediació que la companyia MásMóvil torni a un client la quantitat cobrada de més pel consum de dades en itinerància a Andorra. Segons publica el portal Fuenlabradanoticias.com, l'usuari va estar a Andorra des el 29 de desembre de 2018 fins l'1 de gener de 2019 i durant aquest temps va utilitzar el mòbil segons el seu consum habitual: consulta de notícies, missatgeria de WhatsApp o accés al servei de geolocalització de manera esporàdica. En rebre la factura corresponent a aquest període, MásMóvil reclamava a l'usuari 6.850 euros pel consum de dades en itinerància, sense especificar els detalls del càrrec ni a quines aplicacions o usos concrets corresponien les tarifes aplicades.

D'acord amb l'article 15 del reglament de la Unió Europea núm. 531/2012 del Parlament Europeu i del Consell de 13 de juny de 2012 relatiu a la itinerància en les xarxes públiques de comunicacions mòbils a la UE, les companyies han d'aplicar per defecte un límit de volum, que és aproximadament 50 euros per període de facturació mensual (sense IVA), i que s'aplica a tots els clients que no hagin optat per un altre límit. A més, es regula la necessitat que l'usuari presti prèviament el seu consentiment per a ampliar la prestació del servei, cosa que el client no va realitzar en cap moment.

Cargando
No hay anuncios

En aquest cas, per tant, el proveïdor d'itinerància hauria d'haver informat el client i fer efectiva de manera immediata la suspensió del servei i no carregar en compte al client. No obstant això, la companyia no va enviar el missatge amb la informació de la suspensió del servei fins al dia 30 de desembre a la tarda i, fins aquell moment, MásMóvil va seguir facturant les dades al client. Davant d'aquesta situació, l'usuari va reclamar a través de l'OCU que, mitjançant el seu servei de mediació, ha aconseguit que MásMóvil, tot i considerar que les connexions en itinerància cobrades són correctes i han estat realitzades, hagi estimat la reclamació i retorni al client l'import que supera el límit establert per llei de 50 euros.