La Policia alerta d'una estafa amb reserves fictícies a hotels via Internet

La Policia ha alertat en un comunicat d'una estafa amb reserves fictícies a hotels via Internet. En aquest sentit, diferents gerents d'establiments hotelers i càmpings del Principat han explicat a la Policia que suposats clients es posen en contacte amb ells a través de les seves adreces electròniques, demanen de fer una reserva, i lliuren diverses numeracions de targetes de crèdit.

La Policia explica que dies després d'haver-los fet el càrrec, el suposat client informa que ha d'anul·lar la reserva, i demana que se li retornin els diners, però no al mateix número de targeta de crèdit, sinó en un compte bancari o a través d'alguna empresa d'enviament de diners, i dóna tot tipus d'excuses i explicacions a vegades força incoherents. Posteriorment el gerent de l'establiment rebrà informació del seu banc, en què se l'informa que ha de retornar el càrrec efectuat a la numeració de la targeta de crèdit, ja que el seu veritable titular ha cursat denúncia, en no haver autoritzat mai aquest càrrec. Així doncs el perjudici del gerent de l'establiment hoteler serà els diners que reemborsi al suposat client.

Cargando
No hay anuncios

Per evitar ser víctima d'aquesta estafa la Policia recomana anar amb compte amb missatges en anglès per norma general; quan es vol pagar tota l'estada per avançat; i quan es donen diverses numeracions de targeta de crèdit perquè se'ls faci el càrrec, indicant o bé que es reparteixi el total del càrrec en les diferents targetes de crèdit o bé que vagin provant de fer el càrrec en cada una de les targetes, per si alguna d'elles no l'accepta.

A més, els agents alerten que s'utilitzen idèntics missatges per a tot el món i per a tot tipus d'establiments, de manera que fan servir la menció "hotel" tot i que el destinatari sigui un càmping; que poden adjuntar fotocòpia de passaport i de les targetes de crèdit, una documentació que és falsa; i que un mateix estafador sol utilitzar diferents identitats relligades a diferents adreces electròniques. Finalment recomana que en cas que el client anul·li la reserva i reclami els diners, es faci l'ingrés al mateix número de targeta des d'on s'ha carregat la reserva.