Reconeixement a la tasca d'Artur Blasco
El músic ha estat guardonat amb el Premi Recercat d'Investigador 2016
Andorra la VellaEl músic Artur Blasco ha estat guardonat amb el Premi Recercat d’Investigador 2016, ex-aequo amb mossèn Antoni Pladevall. La candidatura de Blasco, promoguda de manera conjunta per la Societat Andorrana de Ciències (SAC) i l’Institut d’Estudis Comarcals de l’Alt Urgell, ha comptat amb el suport de més de 70 entitats i institucions d’arreu dels territoris de parla i cultura catalana, que han fet palès l’ampli reconeixement a la tasca desenvolupada pel guardonat, tal com constaten des de la SAC.
Blasco ha dedicat la major part de la seva vida a la recollida sistemàtica de la cançó de tradició oral al Pirineu, material que ha publicat en diferents formats, i és l’ànima de la Trobada d’Acordionistes del Pirineu, celebrada anualment des de 1976 a Arsèguel. Per aquests motius ha rebut diversos guardons i condecoracions, com la Creu de Sant Jordi (any 2001) o el Premi Nacional de Cultura Popular (any 2004).
L’acte de lliurament dels premis, que serà presidit pel conseller de Cultura de la Generalitat de Catalunya, se celebrarà el dissabte 30 d’abril a les 13.30 hores al Teatre Romà de Vic, en el marc de la jornada Recercat, Jornada de Cultura i Recerca Local dels Territoris de Parla Catalana. Els premis Recercat, organitzats per l’Institut Ramon Muntaner, tenen com a objectiu el reconeixement de persones i entitats que han tingut un paper destacat en el món de la recerca local a Catalunya.