S'obre la porta a una connexió amb tramvia fins a l’aeroport de la Seu
S'ha posat sobre la taula durant la trobada Illa-Espot la voluntat d'estudiar la viabilitat del projecte
Andorra la VellaEl projecte per millorar la connexió entre Andorra i l’aeroport d’Andorra-la Seu continua avançant. En la primera visita institucional del president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, al Principat, s’ha posat sobre la taula la voluntat compartida entre els dos executius d’estudiar la viabilitat d’un tramvia que uneixi Andorra amb la Seu d’Urgell i, per extensió, amb l’aeroport.
La proposta, que es troba encara en fase d’anàlisi, forma part d’un conjunt d’infraestructures estratègiques debatudes durant la trobada entre Illa i el cap de Govern, Xavier Espot. L’objectiu és reforçar la mobilitat transfronterera i facilitar l’accés a la infraestructura aeroportuària, tot potenciant alhora una opció de transport més sostenible.
A més, Govern i Generalitat han coincidit en la necessitat d’impulsar millores a l’N-145, única via d’accés per carretera al Principat des d’Espanya. S’estudiarà, amb el suport del Govern espanyol, la possibilitat d’ampliar-ne la capacitat amb un carril suplementari que permeti configurar un esquema 2+1.