Sant Julià, punt de sortida de La Purito fins el 2020

Joaquim 'Purito' Rodríguez i el Comú de Sant Julià de Lòria han signat un conveni que preveu un increment del suport lauredià a la marxa cicloturista

Ana
23/11/2015

Sant Julià de LòriaLa Purito Andorra, la marxa cicloturista apadrinada per Joaquim 'Purito' Rodríguez sortirà els propers cinc anys des de Sant Julià de Lòria. Aquest dilluns al matí el Comú lauredià i el mateix ciclista han signat el conveni que els compromet fins l'any 2020. L'acord preveu que la societat participada Sasectur aporti anualment 30.000 euros a la prova i es converteixi en patrocinadora.

Durant la signatura del conveni, celebrada al Centre culural i de congressos lauredià, Rodríguez ha volgut agrair "el suport que ens ha donat el Comú de Sant Julià amb l'organització de la primera marxa", que va tenir lloc el passat estiu. La primera edició ja va sortir de la parròquia laurediana i el 'Purito' ha destacat que aquesta "és una molt bona ubicació per establir-hi el punt de sortida". En aquest sentit, s'ha mostrat convençut que amb els anys, aquesta es convertirà amb "una de les proves més maques del calendari mundial".

Cargando
No hay anuncios

Per la seva banda, el cònsol menor de la parròquia, Manel Torrentallé, ha assegurat que "és un plaer signar aquest acord", i ha remarcat que, a banda de suposar que Sant Julià serà el punt de partida de la marxa durant els propers cinc anys, també s'estableix que el dia abans de la cursa es farà la Festa de la bici, un esdeveniment que es veu positiu per atreure gent. En aquest sentit, ha agraït que "una figura com la del 'Purito' ajudi a posicionar Sant Julià i Andorra com una destinació important per al cicloturisme".

Objectiu: 2.000 inscrits el 2016

Cargando
No hay anuncios

En relació a la propera edició, la del 2016, Rodríguez ha assegurat que l'objectiu és assolir els 2.000 participants. L'any passat es va arribar als 1.100 inscrits, però no es va voler passar d'aquí per qüestions de seguretat i de preparació. Ara, amb un any d'experiència, els organitzadors es mostren convençuts que seran capaços d'assimilar aquesta xifra dels 2.000 participants.

Pel que fa a les característiques de la marxa, el 'Purito' ha assegurat que "es mantindran els tres recorreguts, tot i que hi afegirem alguna sorpresa que encara no puc avançar". En tots tres casos, però, l'itinerari serà el mateix que l'any passat. Aquesta segona edició, la del 2016, tindrà lloc uns dies abans que la primera, el 14 d'agost.