Economia 12/07/2017

Els emprenedors del LAB Impact Andorra reben l'ajut de diferents mentors

El projecte guanyador del programa de Ship2B i MoraBanc se sabrà dimarts vinent

Ana
2 min

Andorra la VellaLa seu central de MoraBanc era aquest dimecres l'escenari de la segona fase de LAB Impact Andorra. Vilbor, Votestore, T-Care i Andorra Market Place són els quatre projectes que aquesta setmana es troben sobre la taula i reben idees i propostes de millora per part dels mentors que el programa ofereix. Es duen a terme tres jornades intensives que els ajuden a perfeccionar el seu pla de negoci amb el suport dels professionals de Ship2B i de mentors especialistes en diferents camps. La segona fase acabarà aquest dijous amb una exposició dels projectes per part dels participants davant d'un jurat que seleccionarà un dels emprenedors i passarà a la tercera i última fase del programa. El guanyador, que se sabrà una setmana més tard, podrà fer el programa d'acceleració de quatre mesos amb la Fundació Ship2B.

Els participants de la segona fase del projecte Lab Impact de MoraBanc i Ship2B. / J.R.(ANA)

La cofundadora de Ship2B, Maite Fibla, ha explicat que aquesta és la tercera edició del programa. Tot va començar quan des d'Espanya es buscaven emprenedors d'alt impacte i empreses que generessin canvis, i llavors van veure que a Andorra hi havia una emprenedoria diferent i interessant, de tipus social. Segons Fibla, "els projectes que tenim tenen molt potencial i els equips estan preparats; respecte a les anteriors edicions, ha canviat la qualitat dels projectes, no la quantitat". El jurat que seleccionarà el guanyador aquest dijous estarà format per membres de la fundació, experts de MoraBanc i persones externes que no coneixen ni han vist mai el projecte per tenir un punt de vista més objectiu. Al guanyador se l'ajudarà a provar i millorar el producte però no se'l finançarà, tot i que hi ha la possibilitat que entri en la borsa d'inversors de Ship2B i acabi rebent ajudes per arrencar el projecte.

Sergi González, membre del projecte de Votestore, ha explicat que van animar-se amb la idea caminant pel país, trobant-se locals buits i veient que el comerç de barri es troba en decadència i que s'està creant una desertització comercial. Votestore és una plataforma de participació ciutadana que permet que les persones que viuen en aquests barris pugui decidir i opinar sobre quin comerç necessita i així ajudar a l'emprenedor que vol obrir un negoci a saber on ho pot fer. El programa de Ship2B i MoraBanc ajuda, segons González, a centralitzar moltes idees que tenen al cap en un producte únic i crear un mínim producte viable. Fede Bortoni, emprenedor de Vilbor Ski and Art, ha volgut aprofitar aquesta oportunitat de Ship2B i MoraBanc per poder desenvolupar el porducte i fer-lo realitat. Segons Bertoni, "amb el programa, el producte ha millorat en la part financera i de mercat, en àmbits que jo personalment no coneixia".

Un dels mentors de MoraBanc, Josep Balcells, ha assenyalat que ajuden els emprenedors a estructurar els projectes des de la perspectiva del que espera rebre un inversor quan li arriben propostes d'aquest tipus. Francesc Pallàs, un dels altres mentors de MoraBanc, ha manifestat que és una "experiència positiva per la il·lusió que estan posant aquests nois amb aquestes noves empreses, i el repte és animar-los però també que posin els peus a terra".

stats