Cultura 18/07/2018

Intercanvi d'obres entre el Thyssen Andorra i museus d'arreu del món

La col·laboració internacional de la galeria andorrana s'ha conegut coincidint amb la presentació d'un nou projecte conjunt amb els comerços del país

Ana
3 min
El director artístic del Museu Carmen Thyssen Andorra i comissari de l'exposició 'Allées et venues', Guillermo Cervera, i la ministra de Cultura, Joventut i Esports i presidenta de la fundació Museand, Olga Gelabert, en un moment de la roda de premsa. / L. M. (ANA)

Escaldes-EngordanyEl Museu Carmen Thyssen Andorra col·laborarà amb altres museus d'arreu del món intercanviant obres d'art. Així ho anunciat, aquest dimecres, el director artístic del museu i comissari de l'exposició 'Allées et venues', Guillermo Cervera, que ja ha avançat que la primera col·laboració serà l'any vinent amb el Cape Ann Museum de Massachusetts, a qui el Thyssen cedirà temporalment una de les seves obres. Es tracta d'un dels museus d'art americans més importants i dels més antics. L'objectiu és crear sinergies entre galeries, aprofitant les oportunitats que ofereixen les noves tecnologies. En aquest sentit, Cervera ha dit que properament presentaran una nova aplicació "molt potent" per a les grans pantalles digitals de què ja disposa la galeria.

Guillermo Cervera ha assegurat que el Thyssen Andorra es troba en una línia "força positiva" i que durant l'any i quatre mesos que fa que està obert han rebut un retorn important per part de museus d'arreu del món (França, Anglaterra, Suïssa, els Estats Units o la Xina), que valoren molt totes les activitats que promou el museu andorrà. "La hiperactivitat ens fa molt especials", ha declarat Cervera. La primera exposició la van visitar unes 20.000 persones i en el que portem de 2018 ja han passat per la galeria d'art unes 8.000, a més de 700 escolars. D'aquí que hagi estat nominat al premi de millor museu europeu del 2018 per la Unesco; o que hagi entrat a la llista de les vint exposicions europees a visitar durant aquest any, elaborada pel diari britànic The Guardian.

Per tal de contribuir positivament a augmentar el nombre de visites a la pinacoteca, el Museu Carmen Thyssen Andorra ha presentat un nou projecte de col·laboració amb els comerços del país, anomenat 'Entorn Thyssen, comerç i cultura'. La idea, sorgida del Museo Carmen Thyssen Málaga, té per objectiu crear sinergies entre l'art i el comerç i donar un valor afegit a les dues parts. Així doncs, els establiments comercials que s'adhereixin a la iniciativa entraran a formar part del col·lectiu Amics del Museu i podran accedir a la galeria de manera gratuïta i il·limitada durant tot l'any. Amb aquesta acció, rebran uns talonaris amb tiquets de descompte del 45% en l'entrada per oferir-los als clients, de manera que els costarà cinc euros en lloc de nou. A més, tots els comerços que en formin part rebran un distintiu per posar a l'aparador. La iniciativa, que es posarà en marxa a partir de l'1 d'agost, ja compta amb una vintena de comerços interessats.

Tant Guillermo Cervera com la ministra de Cultura, Joventut i Esports i presidenta de la fundació Museand, Olga Gelabert, han volgut remarcar que es tracta d'una proposta a escala nacional, és a dir, que vol implicar el comerç de totes les parròquies del país. Gelabert ha explicat que les col·laboracions del Thyssen amb l'hotel iglú de Grandvalira i l'acció organitzada en el marc del campionat del món de BTT de la passada setmana han estat "molt positives per donar a conèixer i implicar tot el país", així com també per fer arribar la cultura pictòrica arreu. Per això esperen que també compti amb el suport d'un bon nombre d'establiments comercials.

El Thyssen Andorra té molt avançada la mostra pel 2019 i ja treballa per les exposicions del 2020 i 2021, totes de producció pròpia. Aquest estiu s'espera que passin per la galeria uns 1.500 nens i nenes de diversos casals, que gaudiran de la mostra d'art d'una manera lúdica i divertida.

stats