La seguretat dels frescos de Santa Coloma ha doblat el preu de l'edifici que els acollirà

El pavelló andorrà a la Biennal de Venècia, l'esdeveniment d'art contemporani que s'ha clausurat aquest diumenge, ha acollit unes 50.000 persones

La ministra de Cultura, Joventut i Esports, Olga Gelabert, ha explicat que el fet que el pressupost inicial de l'edifici que ha d'acollir els frescos de Santa Coloma s'hagi doblat ha estat per voler garantir la seguretat dels frescos i la seva conservació, ja que les pintures murals tenen un gran valor, i també perquè el futur equipament cultural acollirà la col·lecció d'art romànic que, actualment, hi ha al centre d'interpretació del romànic de Pal. El cost final de l'edifici, que s'aixecarà a l'avinguda d'Enclar, davant de l'església de Santa Coloma, serà d'uns 670.000 euros, el doble del que s'havia pressupostat inicialment.

Gelabert ha afegit que s'està treballant en el 'mapping' que es projectarà a l'interior del temple, que reproduirà 'in situ' els frescos per a que els visitants vegin com era originalment l'església amb les pintures del mestre de Santa Coloma. Paral·lelament, també es treballa en l'adequació de l'interior de l'església per fer viable el 'mapping'. La projecció s'inaugurarà la primavera que ve.

El Centre d'interpretació del romànic de Pal esdevindrà una nova sala d'exposicions temporals dedicada, sobretot, a l'artesania, i que completarà l'oferta de sales del Govern, juntament amb Artalroc i l'Era del Raser. El primer a exposar a Pal serà el pintor Galobardes.

Èxit d'assistència a la Biennal

D'altra banda, la ministra ha confirmat que pel pavelló d'Andorra a la Biennal d'art de Venècia hi han passat uns 50.000 visitants, confirmant-se així que ha estat l'edició més exitosa per a la representació andorrana des que participa en l'esdeveniment. La cita biennal amb l'art contemporani mundial ha tancat les portes aquest diumenge, després de sis mesos oberta. El públic ha conegut l'obra d'Eve Ariza, 'Murmuri', formada per milers de recipients de ceràmica, enganxats un per un a les parets. L'obra es va pensar per al pavelló, però no es descarta buscar un espai per exposar-la a Andorra.

Quant al pavelló, el d'aquest any ha estat un encert, però Gelabert ha deixat clar que és molt difícil aconseguir-ne un de permanent, ja que els propietaris no s'hi volen comprometre. Ara tocarà tornar a negociar de nou un espai per al 2019.