Economia 13/04/2018

Andorra Airlines, capítol 2

Després de denunciar un fons anglès per estafa, la companyia anuncia contactes amb nous inversors i avança que, quan es formalitzin, en setmanes podrien començar a operar des de l'aeroport d'Andorra-la Seu

C. G.
2 min
Els promotors de l'aerolínia, Bigas, Oliveira i Soriano amb el cap d'operacions, Carles Collado. /ARA

Andorra la VellaLa darrera notícia que tenim d'Andorra Airlines, una companyia amb capital espanyol liderada per l'empresari Jordi Soriano i per Heloísa Oliveira, es remunta el juny del 2016. Llavors l'empresa, després de mesos de silenci i de diversos problemes relacionats amb la cerca de finançament, anunciava la seva intenció de volar com a molt tard a finals d'aquell any. Des de llavors, de nou silenci, d'una companyia d'aviació aèria que pretenia establir la seva base a l'aeroport Andorra-la Seu, i connectar-lo en una primera fase amb Madrid, París, Porto i Palma. Fins arribar a aquest divendres, en què es podria dir que han renascut. Andorra Airlines ha explicat els motius que l'ha portat a desaparèixer del mapa durant gairebé dos anys i ha informat de la seva intenció de retornar al punt de partida. És a dir, de volar des de l'aeroport de la capital alturgellenca. Soriano, en declaracions a l'ARA Andorra, ha estat ambiciós. Si es tanca l'acord amb els inversors amb qui negocien, en un màxim d'un parell de mesos podrien començar a sobrevolar els Pirineus avions de la seva companyia.

El projecte "tira endavant", ha garantit Soriano, que ha opinat que "hem pecat d'estar massa callats". L'empresari ha explicat que s'han vist immersos en una estafa per part d'un fons d'inversió anglès, que els havia d'injectar el capital inicial per tirar-ho endavant, fixat en un inici en 60 milions d'euros. Es van subscriure contractes de préstec que donaven garantia econòmica als primers tres anys de vida de l'aerolínia. Però aquests diners mai han arribat, assegura Soriano, tot i intentar diverses vies, també amb representants del fons a Espanya. Per aquest motiu, ja es troben en procés de presentar una demanda per diverses vies judicials, per exigir a aquest fons responsabilitats econòmiques i penals per falsificació documental, usurpació de personalitat, estafa i reclamació de danys tant per part d'Andorra Airlines com a títol personal dels afectats.

Amb tot, ha informat Soriano, el rumb de la companyia s'ha redreçat des que han trobat una nova via de finançament, en aquest cas per part d'inversors espanyols. En els propers quinze dies s'hauria de formalitzar l'acord, ha exposat l'empresari català, i com que l'estructura i el personal ja està preparat, començar a volar seria cosa de setmanes.

El projecte d'Andorra Airlines "no ha canviat" i es manté tal com es va presentar, ha assegurat l'empresari. Preguntat pel tema de la manca del sistema GPS a l'aeroport Andorra-la Seu, Soriano ha recordat que quan van dissenyar la seva estratègia ja hi havia "totes les dificultats del món", entre elles aquesta. Amb tot, confien que la seva aparició al mapa aeri de l'Alt Urgell ajudi a desencallar la situació. "Nosaltres pressionarem a qui calgui", ha assegurat Soriano.

L'empresa també ha anunciat un canvi d'ubicació de les seves oficines, abans a l'avinguda Diagonal, a un edifici al costat de l'aeroport de Sabadell, més còmode perquè està a prop d'Aviació Civil. Així mateix, Soriano també ha obert la possibilitat que entri capital andorrà un cop l'aerolínia entri en funcionament.

stats