Economia 23/09/2019

La Jornada Empresa aborda la necessitat de transformar digitalment el comerç

Professionals i especialistes debatran sobre el repte d’incorporar la tecnologia per conèixer millor el client i millorar l’experiència de compra

Agència Ana
2 min
Una cabina d'Andorra Telecom. / ARXIU

Andorra la VellaAndorra Telecom dedica la seva Jornada Empresa anual, que se celebra el 26 de setembre, al petit comerç i als desafiaments que té plantejats en l’àmbit digital. “Sovint associem la transformació digital i les noves tecnologies a les grans corporacions però en realitat acaba afectant totes les empreses i sectors d’activitat. I, de manera específica, té molta incidència el sector del 'retail' fruit del canvi de hàbits i expectatives dels consumidors”, ha apuntat Carles Casadevall, portaveu d’Andorra Telecom.

“L’objectiu és que els petits comerços entenguin que la transformació digital no és qüestió només de tenir una web sinó que hi ha moltes eines que estan al seu abast, que els permetran millorar l’experiència dels seus clients i disposar de molta informació sobre les seves preferències i necessitats”, ha afegit Casadevall.

Amb aquesta temàtica com a fil conductor la jornada s’ha distribuït en tres grans blocs. El director general d’Andorra Telecom, Jordi Nadal, l’obrirà a les 9.30 hores amb una intervenció centrada en les principals tendències tecnològiques com són l’automatització, la Internet de les Coses o el futur del 5G a Andorra. Nadal indica la necessitat que, en un país amb una economia de serveis com és Andorra, “tots els empresaris no només tinguin coneixement dels avenços tecnològics sinó que entenguin que no es tracta d’un tema aliè, que té afectació sobre els seus models de negoci i que han de fer-ne ús”.

La intervenció del consultor en estratègia digital i divulgador, Marc Vidal, és un dels plats forts de la jornada. Amb una conferència de caràcter inspirador, explicarà com és de necessari fer evolucionar els comerços. “Si creus que transformar digitalment la teva empresa és quelcom car, pensa en el preu que pagaràs per no fer-ho”, apunta el mediàtic comunicador.

Vidal aporta la visió més humana del procés. Subratlla que “les persones són el valor afegit en aquest moment de disrupció dels negocis”, subratlla i que les noves tecnologies i processos han d’estar al servei de les persones.

La jornada es tancarà amb una taula rodona amb el títol genèric “Els reptes immediats del comerç a Andorra” a partir de les 11.30 hores. Comptarà amb la presència dels mateixos Jordi Nadal i Marc Vidal i de la presidenta de The Shopping Mile, Sònia Yebra; el representant de Sogar Marc Soliva, i l’analista de Relació amb el Client de Pyrénées Andorra Marta Ballús.

La jornada, que se celebrarà dijous vinent, dia 26 de setembre, a partir de les 9.30 hores a l’Art Hotel d’Andorra la Vella, és gratuïta. L’aforament limitat exigeix la inscripció, tràmit que es pot formalitzar en la web d'Andorra Telecom.

stats