Ramaders d'Andorra celebra els seus 20 anys amb nous objectius

Opta per apropar-se als hàbits de consum dels clients

L'explotació ramadera d'Arans s'ha convertit aquest dilluns en l'escenari de la celebració dels 20 anys de Ramaders d'Andorra. Gerard Martínez, director de Ramaders d'Andorra, ha anunciat que un dels objectius principals de la societat recau a "adaptar-se als hàbits de compra dels consumidors", aconseguint d'aquesta manera que els seus productes siguin comercialitzats a carnisseries i majoristes carnis en diferents tipus de formats. En aquest sentit, Martínez ha assegurat que "es valorarà molt més el producte i complirem amb les necessitats que tenen els clients". D'altra banda, ha recalcat que els productes de Ramaders d'Andorra "són exclusivament nacionals, no són exportats a cap altre lloc, per la qual cosa aquells que vulguin tastar la nostra carn, han de venir a Andorra.

Ramaders d'Andorra és una societat participada majoritàriament pel Govern i que comercialitza carn de bestiar criat i engreixat al Principat. La societat, nascuda gràcies a la unió d'un grup de ramaders el 1999, ha vist incrementada la seva notorietat dins del sector al llarg del temps, passant de quinze ramaders l'any del seu naixement, a 60 en l'actualitat. El 20 de novembre de 2012, la Unió Europea va publicar en el seu butlletí oficial la resolució favorable a l'obtenció d'una Indicació Geogràfica Protegida (IGP) a la carn de vedella del Principat. A més, durant el 2015, se li va aprovar el segell de qualitat de la carn de poltre, un producte que també es comercialitza sota la marca Carn d'Andorra.

Silvia Calvó, ministra de Medi Ambient, Agricultura i Sostenibilitat, acompanyada del secretari d'Estat d'Afers Europeus, Landry Riba, ha descrit Ramaders d'Andorra com "un projecte consolidat", afegint que "és un producte que respon plenament a les exigències de traçabilitat i qualitat que demana el consumidor". D'altra banda, ha assegurat l'estricte compliment "de respecte cap a l'entorn i del benestar dels animals". Tant Martínez com Calvó, han coincidit que, en l'actualitat, la millor definició de qualitat d'un producte recau en oferir al client "tota la informació possible" sobre el que estan consumint, destacant per sobre de tot de quina manera s'ha criat l'animal, i sota quin règim, així com la zona geogràfica de la qual provenen i l'alimentació de la que ha gaudit al llarg de la seva vida.

Martínez, ha destacat alguns aspectes que fan que els productes de la marca siguin únics. Entre ells, ha volgut assegurar que tot el bestiar ha estat sotmès a una alimentació 100% vegetal, i que tots els vedells han nascut de vaques inscrites al padral del Govern, la qual cosa certifica que han estat criats i engreixats a Andorra.

Calvó assegura que estan treballant en les propostes sobre la declaració d'emergència climàtica

D'altra banda, Calvó, aprofitant el 20è aniversari de Ramaders d'Andorra, ha reconegut que és "necessari una reducció de les emissions en tots els sentits". En aquest sentit, el Govern ha escoltat tot un seguit de propostes dels joves recollides en la proposta d’acord de reconeixement de la crisi climàtica i de declaració de l’estat d’emergència climàtica i ecològica, que la setmana passada es va entrar a la Sindicatura, i entre elles, la que demana que, de cara al 2050, Andorra generi zero emissions per tal de frenar el canvi climàtic. Calvó, ha reiterat que és "una opció viable i que s'estan estudiant els diferents mecanismes per fer-ho possible". Ha destacat, també, la importància del fet que els joves "s'interessin a fer propostes amb l'objectiu de preservar l'entorn on viuen".