Arrenca Vall Banc amb plena normalitat

En un parell de setmanes o tres els clients podran recuperar els plans d'estalvi garantit de manera "íntegra"

Normalitat a les oficines de Vall Banc
M.b.
11/05/2016
2 min

Escaldes-EngordanyVall Banc ha obert les portes aquest dimecres amb total normalitat i amb una sensació de tranquil·litat entre els seus clients i treballadors. Durant tot el matí i de forma esglaonada, els clients s'han anat acostant a les oficines per demanar informació sobre la situació actual i el futur dels seus comptes, però en cap moment s'han format cues al carrer.

En un parell de setmanes o tres els clients podran recuperar els plans d'estalvi garantit, moment en què el banc començarà a operar en valors. Pel que fa als comptes corrents, aquest dimecres ja es poden treure un màxim de 25.000 euros, igual que el dia 21 de cada mes, que es podran treure fins a un 15% dels estalvis amb un màxim de 25.000 euros. La restricció dels 2.500 euros setmanals que hi hagut des del moment de la intervenció de BPA ja s'ha aixecat. El president provisional de Vall Banc, César Goyache, s'ha mostrat confiat que a poc a poc s'anirà recuperant la normalitat i en un període d'uns deu dies els clients podran signar els contractes i rebran les targetes de crèdit per poder-les utilitzar amb total normalitat.

Els clients que s'han aplegat aquest matí a les oficines demanaven sobretot conèixer la situació dels seus fons d'estalvi, i tant Toni Alonso com Pere Pelufo, s'han mostrat confiats que a finals de mes els podran recuperar de manera íntegra. Per la seva banda, a Alonso li han assegurat que ho té garantit i en el moment que sigui possible els podrà disposar. També Pelufo s'ha mostrat satisfet perquè “m'han donat les màximes facilitats”, i ha ironitzat que “si m'he esperat un any també ho puc fer quinze dies”.

Finalment, Goyache s'ha mostrat compromès amb els treballadors i clients, i assegura que la màxima preocupació de l'entitat és donar el major nivell de qualitat per recuperar el més aviat possible la normalitat. Pel que fa a la sensació dels clients, considera que encara és prompte per valorar-la però “de moment és bona i prova d'això és la tranquil·litat que es respira”. En aquest sentit, admet que la confiança l'aniran guanyant amb el temps, i “per això estan els gestors”.

stats