La demanda dels Cierco assegura que el Govern "mai va contemplar cap altre escenari que no fos la resolució"

Els accionistes majoritaris formalitzen l'acció judicial a la Batllia, afegint dos informes econòmics que valoren BPA entre els 482,8 i els 496,4 milions d'euros

Els germans Cierco / J.D.
ARA Andorra
09/06/2016
2 min

Andorra la VellaEls que eren accionistes majoritaris de Banca Privada d'Andorra (BPA), encapçalats pels germans Cierco, han formalitzat la demanda judicial contra el Govern i l'Institut Nacional Andorrà de Finances (INAF), en concepte de danys i perjudicis per l'actuació derivada de tot el 'cas BPA'. La demanda, que manté el fil argumental de la reclamació efectuada l'octubre passat, s'ha fet pocs dies després de rebre l'informe per part de l'INAF sobre la viabilitat del banc, després que el Tribunal Constitucional obligués el supervisor a entregar aquest document. Amb l'informe a la mà, els Cierco consideren que queda clar que tot el procés, també el d'abans de la nota del FinCEN, es va realitzar per part de l'administració "sense contemplar cap altre escenari que no fos la resolució de l'entitat bancària". Tal com asseguren, es fa una valoració sobre la seva viabilitat "totalment esbiaixada" amb la voluntat d'"iniciar la resolució i mai la reestructuració", denuncien.

Els Cierco també volen deixar palès en la demanda "els reiterats incompliments dels deures i obligacions del Govern i de l'INAF", el seu "funcionament tècnicament defectuós" i l'actuació "coordinada" entre les dues parts per causar "dany a BPA i als seus accionistes majoritaris". Consideren que se'ls va "apartar, humiliar i se'ls va ocultar tota mena d'informació relativa a la situació de BPA". Així mateix, també asseguren que el Govern ha aplicat algunes mesures al llarg de tot el procés "sense cobertura legal"

Per tot plegat, la família Cierco demana al Govern i INAF 364,6 milions d'euros en concepte de danys i perjudicis, xifra que és l'equivalent al 75,5% del percentatge accionarial que ostentava de BPA. Per concretar la xifra, han partit de dues valoracions econòmiques realitzades per Tracis i Gran Thornton Advisory, les quals valoren el grup en 482,8 milions i 496,4 milions respectivament.

Així mateix, els Cierco informen que més enllà del perjudici econòmic que sol·liciten a la demanda judicial, han patit també danys morals i reputacionals "la reparació dels quals no es descarta sol·licitar més endavant". A més, també estudiaran el dret d'actuar contra la directora general de l'INAF, per un "eventual comportament il·lícit penal atesa la seva condició prèvia d'auditora de la firma KPMG, que durant diversos exercicis va analitzar BPA sense advertir cap anomalia destacable", exposen.

stats