Concòrdia reitera que vol reduir el pressupost d'Andorra Turisme
Des de la formació política també consideren que s'hauria de reduir la partida de personal fix a la secretaria d'Estat per a les Relacions amb la UE
Andorra la VellaEl grup parlamentari de Concòrdia ha presentat una vintena d’esmenes al Projecte de llei del pressupost per a l’exercici 2026. En conjunt, l’objectiu és “racionalitzar la despesa pública” i “reforçar les inversions reals” en habitatge, educació, sanitat i innovació, especialment en aquells àmbits “considerats estratègics per al futur del país”.
Per fer-ho possible, la formació proposa reduir en deu milions d’euros el pressupost d’Andorra Turisme, ja que considera que “no es correspon amb la situació pressupostària que viu l’Estat”. En aquest marc, es planteja destinar dos milions d’euros al desenvolupament d’una àrea d’innovació i creació empresarial.
Segons Concòrdia, el pressupost plantejat pel Govern per a aquest any és “el més elevat de la història en noves contractacions”. Amb l’objectiu de “contenir la despesa”, el grup proposa reduir la partida destinada a alts càrrecs, entre els quals s’inclou el personal de relació especial, que actualment suma gairebé un milió i mig d’euros.
Aquesta “racionalització” també s’aplica a la partida de personal fix de la Secretaria d’Estat per a les Relacions amb la Unió Europea, que el grup considera “excessiva”. En aquest sentit, com ja va fer amb el pressupost del 2025, Concòrdia redueix “de manera notable” les partides destinades a “publicitat i propaganda” i a “estudis i treballs tècnics” sobre l’Acord d’Associació amb la Unió Europea, que ascendeixen a més d’1,2 milions d’euros i que, segons la formació, reflecteixen “de manera gairebé exclusiva els elements positius de l’Acord”.
Concòrdia també proposa reduir les partides destinades al transport aeri. D’una banda, considera que aquest servei hauria de ser “més autosuficient”, seguint “la tendència del mercat privat”. De l’altra, sosté que la inversió en estudis tècnics “reforça una tendència històrica de Demòcrates: finançar projectes amb un dubtós impacte econòmic per al país”.
En aquest context, es proposa que una part dels recursos es destini a avançar en el projecte de transport públic segregat que hauria d’unir les parròquies de Sant Julià de Lòria i Escaldes-Engordany, d’acord amb l’estudi realitzat sobre el recorregut.
Amb l’objectiu d’aconseguir “un control més exhaustiu de l’ús dels fons públics”, Concòrdia planteja incrementar l’àmbit de fiscalització del Tribunal de Comptes, de manera que totes les entitats privades beneficiàries d’ajudes o subvencions per un import de 100.000 euros —actualment el llindar és de 300.000 euros— hagin de trametre l’informe d’auditoria amb les corresponents justificacions.