Epizen preveu passar a Family Cash com a referència d'hipermercat, deixant enrere Carrefour

Patrick Pérez busca en el grup valencià un soci estratègic amb preus més baixos

Entrada Epizen
ARA Andorra
20/03/2024
2 min

Andorra la VellaEpizen passarà segurament a tenir l’hipermercat Family Cash com a referència, en substitució de Carrefour. Patrick Pérez busca en el grup valencià un model més similar al que hi havia en l’antic Punt de Trobada. I Family Cash concorda més amb aquesta línia. El seu model de negoci es basa en els preus baixos, tenir moltes referències i marques blanques i oferir una part molt important de basar. Possiblement sigui la cadena espanyola que més s’assembla al model que van implantar els Cachafeiro en el Punt de Trobada.

Les negociacions estan molt avançades perquè ja fa temps que els resultats d’Epizen demostraven que el model escollit no estava funcionant. No hi ha data per al relleu. L’acord, en principi, no hauria de suposar un trencament del pacte global que Patrick Pérez té amb el grup francès ja que tenen diferents punts comercials conjunts al Principat, entre ells l’Andorra 2000.

Family Cash és una cadena d’hipermercats híbrids (ofereixen als seus clients productes d’alimentació i basar) que va néixer en 2013 a Xàtiva, una localitat de València de 30.000 habitants. Deu anys després, els números acompanyen a Family Cash, que va acabar 2023 amb una estructura de 42 botigues en funcionament (41 hipermercats i 1 centre especialitzat en llar) i amb una facturació que rondarà els 600 M€, enfront dels 510 M€ obtinguts en 2022. Els propietaris són José Canet, Rosa María Ferrer i els seus fills Carles Canet i Josep Canet.

“Anàvem buscant un cash familiar i volíem una marca comercial que transmetés aquest concepte. D’aquí ve el nom de la cadena”, afirma Carles Canet. El seu pare s’encarrega de dirigir la companyia i l’àrea comercial, la seva mare encapçala els recursos humans, el seu germà Josep administra la logística i ell dirigeix l’expansió de l’empresa. L’objectiu en obrir l’empresa era combinar els models d’hipermercat tradicional i el format de descompte. D’aquesta manera, les seves sales de venda mesuren uns 5.000 metres quadrats, entre els 2.500 metres dels supermercats i els 7.000 dels hípers.

“Intentem oferir sempre preus competitius, amb moltes referències, entre les quals estan les marques blanques. La gent reconeix i valora a més el nostre producte fresc i, per a una botiga més de càrrega que de proximitat, això és tot un èxit”. La família va decidir traslladar la primera botiga que van obrir a Xàtiva, a una parcel·la situada als afores de la localitat, perquè l’anterior local es va quedar petit. La nova ubicació comptava amb desenes de places d’aparcament, la qual cosa va definir el model de l’empresa. Més tard, van expandir l’empresa a altres municipis de la Comunitat Valenciana i a altres comunitats autònomes com Andalusia i Castella-la Manxa.

stats