França aprovarà el CDI amb Andorra el 5 de març
La ratificació es podrà dur a terme després que el senat francès tombés dos cops el text per la clàusula de l'impost per als nacionals francesos
Andorra la VellaEl ministre portaveu en funcions, Jordi Cinca, ha explicat a la roda de premsa posterior al Consell de Ministres d'aquest dimecres que el Conveni de doble imposició entre Andorra i França s'aprovarà per part de l'Assemblea Nacional francesa el 5 de març i que, per tant, estarà "plenament en vigor un cop sigui aprovat". "Serà una fita molt important per Andorra perquè aquesta era l'estratègia que es va definir en el seu moment: tenir conveni amb els dos països veïns, pel veïnatge, perquè tenim molt bona relació i perquè són dos referents a la Unió Europea", ha celebrat el ministre Cinca. Un cop s'aprovi per l'Assemblea Nacional l'últim tràmit a fer serà l'intercanvi dels instruments de ratificació.
Jordi Cinca ha insistit que el fet que el CDI hagi estat tirat enrere per dues ocasions per part del Senat francès "és una qüestió molt interna" i que el Govern d'Andorra "no som qui per valorar les dinàmiques polítiques d'un estat veí". En aquest sentit, el Govern assegura que l'UMP "han deixat clar que en cap cas posaven en qüestió Andorra", i que la discussió ha estat per la clàusula que inclou el CDI per si França aprova mai una llei que exigeixi als seus nacionals tributar al seu país d'origen independentment d'on resideixin, tal com fan els Estats Units d'Amèrica, per exemple.
El Govern ha celebrat, a més, els "discursos afalagadors" dels diputats francesos, segons els ha qualitat Cinca, cap a Andorra, ja que van desvincular el procés de ratificació del CDI a França amb cap problema relacionat amb el Principat d'Andorra.