Un 2,2% més de turistes aquest hivern

La previsió d’Andorra Turisme s’emmarca en la campanya de la nova temporada que, per primera vegada, també es promociona a Itàlia

Andorra Turisme preveu un increment de l'entrada de turistes d'un 2,2% durant la temporada d'hivern. Betim Budzaku, gerent de l'organisme, ha declarat que aquest augment a l'hivern és molt important perquè "estem parlant d'unes xifres molt respectables", que poden superar l'1,5 milions de turistes. La previsió de l'entitat mostra tres bases de creixement: un 2,1% en el mercat espanyol, un 3% en el francès i un 2% en el mercat internacional. Tot i així, ha aclarit que aquestes previsions es fan basant-se en una situació sense sorpreses. "Pel que sembla hem començat bé amb la neu i tindrem un bon pont de desembre, que fa preveure uns bons resultats".

El nombre de turistes ha crescut moltíssim des del 2012-2013, ha explicat Budzaku, qui ha insistit en el fet que la temporada d'hivern es troba molt estable i consolidada des de fa anys i on s'ha de treballar més "és a les temporades d'estiu i primavera, perquè ara ja podem dir que el mes de juliol és també temporada alta". L'entitat destina més de 3,5 milions en aquesta campanya, una xifra similar a la de l'any passat. "En l'anterior campanya d'hivern vam destinar 1 milió d'euros als esdeveniments esportius per la Copa del Món i aquesta despesa aquest any no la tenim i estem fent un equilibri".

Totes aquestes dades s'han donat a conèixer durant la presentació de la campanya d'hivern que s'ha celebrat aquest dijous. Una de les novetats és la promoció a Itàlia, un nou mercat, que segons ha indicat Budzaku, "té tots els ingredients perquè funcioni". També ha explicat que els resultats d'aquestes campanyes no s'observen fins al cap de 4 o 5 anys d'estar-les fent i que un dels objectius és diversificar el mercat amb altres països europeus. Tot i així, ha declarat que no es poden esperar resultats similars com els d'Espanya, França o el Regne Unit. De cara a aquests mercats, es vol mantenir la xifra d'Espanya "que és molt bona" i sobretot millorar la de França "perquè hi estem fent una inversió important". Un altre dels objectius d' Andorra Turisme és transformar el nombre d'excursionistes que rep el país (persones que no es queden a dormir) en turistes, que són els que passen, com a mínim, una nit al Principat.

En aquesta línia, Budzaku s'ha mostrat preocupat per la situació a Catalunya, un dels mercats principals. "És una incògnita per a tothom" i "el que més preocupa és l'efecte que pot tenir el tancament de la frontera". Per altra banda, no ha estat tan pessimista amb el mercat britànic per la situació de Thomas Cook i Neilson i del Brexit. Ha declarat que anirà bé, amb la línia consolidada dels últims anys. "Els britànics no són com els llatins i les previsions les fan a un any vista". És per aquesta raó que Budzaku creu que aquest any no hi ha temps perquè la situació del Brexit pugui tenir un efecte.

La campanya de promoció de l'hivern ja es va iniciar el 13 de novembre als mercats llunyans i a França, i s'estendrà fins a finals de març als dos països fronterers. A Espanya és on la promoció comença més tard, passat el dia de Reis, perquè des de l'entitat consideren que durant el Nadal ja hi ha campanyes desenvolupades pels comuns i per les estacions.