Una experta recomana als impulsors d'start-ups' que "inverteixin en ells mateixos"

Hershenson assenyala com a un dels èxits de Silicon Valley la mentalitat existent

“El consell més important és que inverteixin en ells mateixos perquè la tecnologia evoluciona tant ràpidament que en dos anys el que és punter ara ja no ho serà i el més important és continuar aprenent”. Aquesta és la resposta que dona la cofundadora i sòcia gerent de Pear VC (un fons d'inversió en empreses de creació recent), Mar Hershenson, quan se li demana què recomana a algú que estigui pensant en impulsar una ‘ start-up’. Així ho ha manifestat en la xerrada ‘La fórmula màgica darrere de l’èxit de Silicon Valley’ que ha ofert aquest dijous en el marc del cicle Crèdit Andorrà Global Forum.

Hershenson ha explicat en el primer que es fixa el seu fons quan ha d’invertir en una empresa és “en l’equip”, ja que en el 90% dels casos les societats per les quals aposta no tenen beneficis. En aquest sentit ha admès que prenen un risc ja que sovint no reben res a canvi amb moltes de les inversions però quan troben un negoci bo el retorn pot arribar a ser molt positiu.

La cofundadora i sòcia gerent de Pear VC i professora a Stanford ha dedicat una part de la xerrada a explicar quatre de les claus que expliquen l’èxit de Silicon Valley. D’una banda, el fet que hi hagi grans universitats a la zona per atreure els millors talents; molt capital de risc; l'existència d'indústries com Google, Facebook o Twitter i, per últim, la mentalitat. En aquest sentit ha remarcat una cultura marcada per “l’amor al fracàs”, la qual cosa fa que es prenguin “riscos que serien impossibles de prendre en d’altres països”. Com a característiques d'aquesta mentalitat, també ha subratllat una actitud molt optimista, la qual cosa els fa pensar que “tot pot anar bé”, i el fet que “la gent ajudi els altres sense esperar res a canvi”, a banda que es premiï la meritocràcia. Això ha fet que Silicon Valley aculli el 40% del capital risc, els dos terços dels multimilionaris tecnològics i el 50% de les OPV tecnològiques que van tenir lloc el 2018, tal com ha remarcat el director de Comunicació Corporativa, Màrqueting i Transformació Digital Clients de Crèdit Andorrà, Joan Ramon Mas.

L’experta ha posat en relleu que creu que el model de Silicon Valley sí que és exportable a d’altres punts i considera que és precisament més fàcil la seva implementació “en un país petit” com pot ser Andorra. El més important perquè hi hagi aquest impuls, és l'existència d'una empresa local de molt èxit.