El turisme del futur: menys avions i més trens nocturns

Andorra quedaria fora de l'ambiciós projecte francès per reduir dràsticament el transport aeri i connectar Europa amb la xarxa ferroviària

Ha costat tant tirar endavant l'aeroport d'Andorra-La Seu que potser el país farà tard quan es posi en marxa. El coronavirus i la consciència ecològica està fent replantejar els models de mobilitat europeus i diversos països s'han posat com a objectiu reduir dràsticament el transport aeri per donar pas als trens nocturns.

Andorra, que no disposa de cap connexió ferroviària i la que té més a prop és a 31 quilòmetres (l'estació de Puigcerdà) quedaria fora de l'ambiciós projecte que capitaneja la Societat Nacional de Ferrocarrils Francesos (SNCF). Segons explica l'ANA Economia, El país veí s'ha proposat ampliar a trenta els trens de nit perquè aquesta xarxa fos una realitat el 2030. Un estudi francès apunta que deu milions de passatgers optarien per aquest mitjà de transport si presenta un preu i una comoditat similar als avions.

Segons el pla presentat per l'associació 'Oui au train de nuit', Perpinyà serviria d’intercanvi entre els trens provinents de Tolosa i els que anirien cap a Roma. París i Estrasburg serien nusos importants de connexió i tindrien trens nocturns que anirien a Praga i Budapest. Barcelona també tindria un paper determinant: en sortiria un tren nocturn a Roma, un altre a Zuric i Milà i encara un altre cap a París; i hi passaria també un tren provinent de Cartagena i Alacant que arribaria fins a Marsella.