L'Andorra Ultra Trail Vallnord genera un impacte econòmic de més de 2,7 milions

La directora de l’esdeveniment assegura que difícilment podrà créixer més en nombre de participants

L'11a edició de l' Andorra Ultra Trail Vallnord (AUTV) celebrada el mes de juliol ha generat un impacte econòmic total sobre el país de més de 2,7 milions d'euros, tretze vegades més que la inversió pública que s'havia fet, ha confirmat la directora d'AUTV, Lídia Martínez, durant el balanç de l'edició del 2019. També ha volgut destacar el creixement que ha tingut la cursa en els darrers anys, amb un total de 3.338 corredors en la darrera edició. "La nostra voluntat no és créixer més, tot i que encara tenim un petit marge per augmentar el nombre de participants en les proves Eufòria i Tamarro", ha confessat Martínez, qui ha assegurat que la resta de proves no augmentaran el seu volum perquè volen respectar el medi ambient i l'entorn ja que són la base de l'esdeveniment. Segons Martínez, és una llàstima que una prova com la  Solidaritrail, tampoc pugui créixer més, però la mateixa sostenibilitat de l'esdeveniment, no ho permet.

Així i tot, des de l'organització de la cursa es vol seguir millorant i creixent en "qualitat per mantenir-se malgrat la forta competència que hi ha", ha confessat la directora. "L'èxit de la cursa és que cada any intentem respondre als punts de millora que ens diuen els corredors i quan hi ha un ítem que no té una bona valoració, hi posem tots els recursos per revertir la situació". Martínez ja ha assegurat que de cara a l'any vinent treballaran per millorar els avituallaments, el sistema de cronometratge, la sessió informativa i els últims quilòmetres de la marató que "no van convèncer als participants".

Al llarg d'aquestes onze edicions, la prova s'ha anat internacionalitzant, i en total, hi ha hagut participants de 78 països diferents que han recorregut, de mitjana, 923 quilòmetres per poder assistir a la cursa. Aquest és un dels punts de creixement de la prova, ha explicat Enric Torres, director de nous projectes d'Andorra Turisme. "Hi ha la necessitat de seguir sumant en la internacionalització", ja que s'ha convertit "en una prova que posa a Andorra dins de la referència de les curses de muntanya en l'àmbit mundial, tant pel nombre de participants d'arreu del món, com per les diferents modalitats de proves que ofereix", ha confessat Torres. En aquest sentit, el cònsol major d'Ordino, Josep Àngel Mortés, ha assegurat la consolidació de la prova i també "la continuïtat com a mínim per un any" a la parròquia d'Ordino. Un dels objectius de la cursa és mostrar el país d'Andorra i també convertir-ho amb una gran festa de país, tal com han explicat els organitzadors.

Un dels altres punts de l'esdeveniment és el vessant solidari tant amb les Solidaritrails Solidaris com amb la recaptació de donatius. En acabar la presentació, Martínez ha entregat a les ONGs els diners recaptats, que provenien de corredors, ja que en el moment de la inscripció podien donar 4 euros a les ONGs Acció Solidària i Logística, Cooperand i a l'Associació d'Afectats d'Autisme d'Andorra i, a més, l'organització també destinava 4 euros per cada 'finisher' de les curses.