Els primers classificats d'Eufòria arriben a la primera base de vida en 10 hores i mitja

Vilalta i Puit, Morcillo i Aleson, Mario i Jose Manuel Rodríguez, i Paloncy i Mann són els líders provisionals de la cursa

ARA Andorra
2 min
Primers corredors arribant a la coma d'Arcalís / AUTV

Andorra la VellaEls corredors que encapçalen la cursa Eufòria han arribat a la Coma d’Arcalís, la primera base de vida de la prova més llarga de l’AUTV, al voltant de dos quarts de sis de la tarda d'aquest dimecres. Així, han completat els primers 50 quilòmetres –del total de 233– amb unes 10 hores i mitja, amb menys temps que en la primera edició d'Eufòria. Els primers en arribar han estat Imanol Aleson, un dels integrants de l'equip Burugogorrak juntament amb Julián Morcillo, que han liderat el primer tram de la cursa, l'equip Amants del +! format per Salvador Vilalta i Javier Puit, i l'equip Navalcarnero al límite, amb Mario i Jose Manuel Rodríguez.

Poc després de les 18 hores, els primers en reprendre la cursa ha estat Vilalta i Puit. Els han seguit Morcillo i Aleson, i poc després l'equip de Navalcarnero al límite. També els han seguit de prop l'equip format pel txec Pavel Paloncy i el britànic Jim Mann.

Els corredors havien començat la cursa a les 7 del matí des d'Ordino, encaminant-se cap a la zona d’Ensegur, des d’on han coronat en els primers vint quilòmetres el trio de cims format per l’Estanyó, la Cabaneta i la Serrera –tots per sobre dels 2.850 metres. Des d’allà s’han dirigit cap al port de Siguer i posar rumb cap al Pic de Font Blanca per baixar fins a l’Estany primer de Tristaina. Des d’allà han pujat al pic de Pereguils (no han fet el port de Tristaina a causa de l'acumulació de neu) i han crestejat fins a Creussans i encarar la ràpida baixada fins a la Coma d’Arcalís. En aquest punt hi ha la primera de les quatre bases de vida que té el recorregut, on els participants poden descansar, alimentar-se, beure o fer ús del servei de massatges.

Els petits canvis en el recorregut que s'han fet respecte de la primera edició d'Eufòria, amb l'objectiu de reduir la duresa del primer tram, han permès completar els primers 50 quilòmetres amb uns 90 minuts menys que l'any passat.

Dels 126 participants inicials, de moment hi ha hagut de cinc abandonaments a causa del cansament, i tal com permet el reglament, els corredors que s'han quedat sense parella han pogut afegir-se en un altre equip per continuar. L'organització està tenint problemes tècnics que dificulten el seguiment del cronometratge en línia i treballa per solucionar-los.