CRÍTICA TV

Així es guanya la batalla del divendres

Després de dues setmanes en emissió es confirma l’èxit d’audiència de Tu cara me suena 4 a Antena 3, divendres a la nit. L’aposta de situar aquest format els divendres contra Sálvame Deluxe, a priori arriscada, ha resultat guanyadora. El xou ha guanyat sense gaires problemes l’abans invencible espai de Telecinco. Es nota que és la quarta temporada, perquè tot el xou està més rodat que mai. Un jurat potent, en què per fi ja no hi és la insulsa Marta Sánchez i en què destaca Lolita, un presentador eficaç i més còmode que mai com Manel Fuentes i un càsting excel·lent, amb uns espectaculars Sílvia Abril, Edu Soto (va estar esplèndid imitant l’últim dia Camilo Sesto), Falete i la polifacètica Ana Morgade. Probablement estem davant la millor edició de Tu cara me suena, perquè hi ha menys friqui i molt més talent. I això es nota. L’únic que es troba a faltar és que de tant en tant aparegui l’histriònic Arturo Valls, el concursant que ha protagonitzat alguns dels millors moments del format. Queda dit. L’èxit de Tu cara me suena és que és una barreja gairebé perfecta de gran espectacle televisiu, xou musical, concurs, espai humorístic i, cal tenir-ho en compte, un punt de nostàlgia. Atrapa l’espectador amb un ritme molt dinàmic, una realització brillant i uns acabats perfectes. Ara mateix és un dels formats més familiars que existeixen, i això els garanteix una audiència transversal. Haurien de fer-ho molt malament per no seguir sent líders indiscutibles del divendres.

I el marquèting (amb espòilers). Comença a fer una mica de mandra l’allau de rumors i notícies sobre la sisena temporada de Joc de trons. L’última: ara tot són especulacions sobre el futur de Jon Snow, el personatge que interpreta Kit Harington i que tenia un final tràgic en l’últim capítol de la cinquena temporada. Una foto del rodatge que s’està fent a Belfast, amb Harington caracteritzat de membre de Guàrdia de la Nit, podria indicar que el personatge està viu. Em declaro fan absolut de la sèrie, però reconec una certa saturació. Digueu-me malpensat, però ja fa temps que estic convençut que tanta filtració i rumorologia respon a una campanya de màrqueting molt ben dissenyada per mantenir un interès brutal per la sèrie, fins i tot quan no està en emissió. En certa mesura recorda els prototips d’iPhone que sempre roben setmanes o mesos abans del seu llançament. La productora ha sigut prou intel·ligent per convertir els rodatges de la sèrie en un focus d’atenció per als milions de fans que es mengen les ungles esperant que s’estreni la nova temporada. És una tàctica genial que permet que sempre hi hagi coses per parlar de la sèrie. Ben pensada i més ben executada perquè gairebé tots els fans, i aquí m’hi incloc, hi caiguem de quatre potes.