28/09/2019

Pedaços per camuflar la realitat

2 min

Els amos de la F1, Liberty Media, segueixen pensant idees per fer-ne un esport més emocionant. L’enèsima revolució arribarà el 2021, però de cara a l’any vinent es plantegen invertir les graelles de sortida: és a dir, fer curses classificatòries els dissabtes en què la graella de sortida es decidiria de manera inversa a la classificació del campionat i en què l’ordre d’arribada determinaria com s’organitzen els cotxes per a la sortida de la cursa del diumenge. Ross Brawn, director esportiu de la F1, ja ha dit que es tracta d’un experiment que es vol provar a la pista, que no hi ha res definitiu. “Només es tracta d’un experiment, l’objectiu que busquem és saber quin camí hem de prendre en el futur, creiem que podem provar coses noves i prendre’n nota”, assegurava Brawn. “Tots sabem que la classificació actual és molt emocionant, però la nostra feina és que la cursa també ho sigui”, afegia, i explicava que cal afrontar els canvis amb una mentalitat oberta.

Ho deia perquè els pilots ja han mostrat el seu rebuig. Lewis Hamilton i Sebastian Vettel van ser els més crítics, assegurant que qui va pensar la idea no devia saber de què estava parlant. El pilot alemany va dir que era una “estupidesa” i “una idea de merda”. Com ells, altres pilots també hi han dit la seva, assegurant que els experiments es fan amb gasosa. “Abans de pensar en provar nous formats, hem d’igualar la competició, centrar-nos en aconseguir que el 2021 els vint pilots estiguem a menys d’un segon. Si aconseguim això, potser no caldrà parlar de canvis de format”, comentava Carlos Sainz.

“La por a les coses noves no ens ajuda a millorar. No pretenem canviar coses perquè sí, però si no tractes de millorar corres el risc de quedar-te enrere”, afegia Brawn, defensant-se de les crítiques de gran part dels pilots. No és el primer cop que es parla de les graelles invertides, que no són res més que desordenar l’ordre lògic per fer que els pilots més ràpids hagin de remuntar des del darrere. Certament, com diuen els pilots, fer les graelles invertides només amagarà el problema endèmic que té la F1: que els equips amb més pressupost sempre acaben guanyant.

Aquest any, per sort, ja hi ha equips plantant cara a Mercedes: Ferrari, tot i que tard, s’ha posat les piles, i Red Bull, amb Max Verstappen, també ha pogut plantar cara a les fletxes platejades en alguna cursa. Però entre aquests tres equips i la resta hi ha un abisme: els altres set equips lluiten per ser el millor dels altres. Només fent que la F1 estigui igualada Liberty aconseguirà que sigui més emocionant, la resta acabaran sent pedaços per camuflar la realitat. ¿O són ells els que tenen por de prendre decisions?

stats