Centenars de refugiats arriben a Alemanya procedents d'Hongria

Unes 850 persones han estat rebudes per autoritats i ciutadans bavaresos a l'estació de Munic. Se n'esperen més de 5.000 més avui mateix

Efe
05/09/2015

Les autoritats de la ciutat alemanya de Munic, el cardenal Reinhard Marx i el líder de l'església protestant Heinrich Bedford-Strohm han donat avui la benvinguda a diversos centenars de refugiats a l'estació de tren. Es tracta de l'avançada d'un grup que s'espera que avui superi les 5.000 persones.

Cargando
No hay anuncios

Marx i Bedford han saludat personalment alguns dels nouvinguts, aplaudits per molts muniquesos a l'estació. "Podem afrontar aquest repte", ha dit l'alcalde de Munic, Dieter Reiter, que com la ministra d'Integració bavaresa, Emilia Müller, també ha acudit a l'estació de tren.

Segons dades del diari muniquès 'Münchner Merkur', a mitja tarda havien arribat a Munic prop de 850 refugiats procedents d'Hongria, en trens que havien viatjat cap a Alemanya a través d'Àustria.

Cargando
No hay anuncios

"Havíem de fer front a una situació d'emergència", ha dit avui un portaveu del govern alemany, i ha justificat la decisió de Viena i de Berlín d'autoritzar expressament que els refugiats entressin als seus països.

A Munic la gent ha reaccionat amb cartells de benvinguda, donacions de roba i oferint-se per ajudar els nouvinguts en el que calgués. De fet, la mobilització ciutadana ja feia dies que havia començat i alguns refugiats ja van arribar ahir.