Les FARC alliberen el general segrestat a la selva colombiana

El govern confirma que Rubén Dario Alzate i les dues persones que l'acompanyaven estan bé de salut i en mans de la Creu Roja. L'episodi ha posat en perill el procés de pau

Agències
30/11/2014

BogotàLa guerrilla colombiana de les FARC ha alliberat el general Rubén Dario Alzate, després de dues setmanes d'un segrest que ha fet perillar el procés de pau. El general i dos segrestats més han estat lliurats a la Creu Roja en bon estat de salut, segons ha informat el president Juan Manuel Santos a Twitter.

Cargando
No hay anuncios

El segrest va portar el president a suspendre les negociacions de pau amb la guerrilla a Cuba, i va anunciar que es reprendrien un cop fossin alliberats. Tot i que el govern havia assegurat que serien posats en llibertat la setmana passada, les FARC van cancel·lar l'operació i van denunciar un "fort desplegament militar" a la província del Choco, on estaven retinguts.

La premsa colombiana ha explicat que Pastor Alape, comandant i negociador de les FARC, s'havia desplaçat personalment des de Cuba al país per coordinar l'alliberament dels ostatges.

Cargando
No hay anuncios

Alzate, el caporal Jorge Rodríguez i l'advocada Gloria Urrego van ser segrestats quan inexplicablement s'havien endinsat a la selva en territori controlat per la guerrilla sense protecció. Ahir, dissabte, les FARC havien anunciat a l'Havana que s'havia posat en marxa el "protocol humanitari especial" per alliberar-los. El protocol consisteix a donar al govern unes coordenades per al punt de lliurament i mentrestant el govern declara l'alto el foc a la zona durant almenys 48 hores. Quan s'aturen les hostilitats, els ostatges són entregats a la Creu Roja, que els sotmet a una revisió mèdica abans de traslladar-los a un lloc segur.

Les FARC van justificar el segrest del general assegurant que era contrari al procés de pau. Les negociacions entre el govern i la guerrilla van començar fa dos anys i pretenen posar fi a cinc dècades de conflicte.