El noi que va madurar entre motos i tatuatges
BarcelonaLuis Salom sempre pregava abans de cada Gran Premi. Al circuit tothom sabia que era un dels pilots més religiosos, com deixaven clar alguns dels tatuatges que duia. En total, en tenia 14, però se’n volia fer més. Nascut el 1991 a Palma, havia nascut per pujar a una moto. El seu pare ja era un apassionat del motor i la mare el seguia per tots els circuits, convertida en un dels grans puntals d’un noi que es deixava veure sempre que podia pel concessionari, molt conegut, que la família té a la capital mallorquina: Motos Salom. Si el seu cosí David Salom pilota a superbikes, ell somiava a arribar a MotoGP i guanyar abans el Mundial de Moto2. Aquest any anava segon a la general.
Salom va començar a competir als vuit anys i va guanyar el Campionat de les Illes Balears de Supermoto de 50 cc. Havia fet seva la passió familiar pel motor i de mica en mica va anar destacant. Posteriorment va fer el salt als campionats de 125 cc, categoria en què va guanyar el trofeu local i va arribar als estatals. El 2007 va participar a la Red Bull MotoGP Rookie Cup d’aquell any, on va acabar quart. En el seu segon any, va ser subcampió. Un jove amb tant de futur estava destinat a fer el salt a l’escena internacional i aquest moment va arribar l’any 2009, quan va fer el seu debut en un Gran Premi del Mundial de 125 cc, amb una wildcard al Gran Premi d’Espanya del 2009, a Jerez. Després d’una altra aparició com a wildcard al Gran Premi de Catalunya, el juny d’aquell any va fitxar per l’escuderia Jack & Jones (Aprilia). El 2012, amb el naixement de Moto3, va fitxar per KTM i no va deixar de millorar. De fet, va lluitar pel Mundial, va acabar segon el 2012 i tercer el 2013. El 2014 va fer el salt a Moto2 amb Kalex, campionat en què ocupava la segona posició a la general. En el palmarès de Luis Salom hi havia 22 podis a Moto3 i nou victòries a la categoria petita, a més de tres podis a Moto2.