Misc 05/05/2018

¿Pagaries gairebé 2.000 euros per veure el clàssic al Camp Nou?

El Barça-Madrid no desperta passions a casa, però sí que ho fa al mercat global

i
Toni Padilla
3 min
Un grup de turistes disfrutant d’un partit a la tribuna del Camp Nou aquesta temporada.

BarcelonaAquests últims anys el Barça ha lluitat per recuperar el control de les entrades al Camp Nou. “Va ser una errada obrirlo a tantes agències i operadors”, admeten des de dins del club, amb referència als anys en què es van concedir llicències a moltes agències per vendre entrades oficials. El club, però, no ha anat renovant la major part de les llicències perquè les vol vendre directament ell mateix, una aposta que combina amb la lluita contra la revenda, per evitar que tercers es puguin beneficiar d’un negoci que mou milions d’euros: veure un partit en un dels estadis més famosos del planeta. Per a aquest clàssic el club ha volgut tenir el control de gairebé totes les entrades, tot i que en portals com ara Viagogo encara es poden comprar.

“He vist tots els grans clàssics en directe. Un derbi de Glasgow, un derbi de Milà o un Boca-River. Em faltava el Barça-Madrid, i ara el podré veure”, diu el Joshua, un home de negocis de Londres amant del futbol. Ha pagat 2.000 euros per tenir una entrada VIP que inclou aparcament, càtering i una entrada gairebé a la primera fila de la zona de tribuna. Malgrat que el preu de les poques entrades que van sortir a la venda pel club oscil·laven entre els 129 i els 439 euros, moltes acaben costant més, ja que inclouen serveis VIP. Les VIP Experience permeten seguir el partit des d’un exclusiu box que inclou càtering. Altres entrades, amb un preu d’entre 2.000 i 4.500 euros, permeten accedir a una zona de l’estadi on es poden trobar antics jugadors del club.

El clàssic d’aquest diumenge no ha despertat gaire expectació entre els aficionats locals, amb la Lliga sentenciada i el Madrid classificat per a la Champions, però al mercat global un Barça-Madrid continua sent un dels grans esdeveniments esportius. “La clau és saber quan deixaran de pujar els preus. Sempre hi ha gent disposada a pagar quantitats que deixen un gran benefici als clubs. A Old Trafford, l’estadi on possiblement hi ha més demanda per entrades, ja que el Manchester United és un club molt global, hi ha entrades que costen més de 10.000 euros per veure partits contra equips amb poc glamur, però que permeten als aficionats conèixer antics jugadors del club o arribar en helicòpter a l’hotel del costat de l’estadi”, diu l’alemany Jan Fischer, especialista en els preus d’entrades a l’esport, que considera normal que el Barça aposti per oferir serveis VIP pensant en un client “estranger, amb diners, que vol viure una experiència difícil d’oblidar”. “El problema és controlar les entrades venudes en plataformes com Viagogo o Stubhub”, afegeix. De fet, al clàssic amistós de l’estiu passat a Miami un aficionat va pagar 13.500 euros per dues entrades a primera fila al portal Stubhub. Ahir aquest portal ja no tenia entrades per al clàssic, però a Viagogo encara es podien comprar unes 600 entrades que s’anaven venent a bon ritme (a les 12 del matí encara en quedaven més de mil), amb preus entre els 250 euros i els 6.000, en casos que inclouen serveis VIP. Aquesta empresa posa en contacte el venedor i el comprador i se’n queda un percentatge; esquiva la llei que no permet vendre entrades al carrer, però es poden viure casos de frau si es tracta d’abonaments nominals de socis. Al club es queixen, com passa al Reial Madrid, de la llei espanyola, que des del 1982 gairebé no s’ha canviat i només persegueix la revenda de manera física al carrer. “Cada cop es veu menys el cas del soci que ven l’abonament per un sol dia, el dona a un turista i el recupera”, diuen des del club, on també s’ha apostat pel ticketing fort amb el fitxatge de l’exresponsable del Madrid, Enrique García, que ha aconseguit millorar els ingressos d’un club que sap que milions de persones somien a ser al Camp Nou.

stats