21/09/2019

La rotació com a solució per mantenir MotoGP

2 min
Aficionats animant Jorge Lorenzo

Fa una setmana Carmelo Ezpeleta, el director executiu de Dorna (l’empresa que organitza el Mundial de MotoGP) assegurava en una entrevista al diari As que a partir del 2022 caldrà pensar en una solució per evitar que a la península Ibèrica hi hagi cinc curses (a les de Jerez, Montmeló, Aragó i València cal sumar-hi el Gran Premi de Portugal, que després de caure del calendari quan es corria a Estoril hi tornarà ubicat a Portimao). Dorna vol ampliar l’impacte de MotoGP amb l’arribada a nous mercats amb milers de nous aficionats potencials. Finlàndia, de fet, és un dels nous mercats que MotoGP explorarà a partir de la temporada vinent, mentre que els pròxims anys, a la cita escandinava s’hi podrien afegir Indonèsia i el Brasil. De fet, Espanya és l’únic estat que organitza quatre curses d’una competició que visita cinc continents en un any. I, de fet, del 2010 al 2012 la Península va acollir-ne cinc. Però ara, en l’actual context d’expansió cap a nous mercats, tot això ha quedat en el passat, malgrat que els pilots espanyols (majoritàriament catalans i valencians) siguin els que manen a les tres categories del Mundial.

Així, Ezpeleta apuntava la setmana passada, i també aquesta a MotorLand, que caldria fer rotacions i que parlaria amb els traçats espanyols per valorar la possibilitat d’acollir tres curses cada cinc anys. De tots, el circuit que més anys fa que és seu d’una cita del Mundial de motociclisme és Jerez: des del 1989, i des que Ezpeleta va anunciar els seus plans per al 2022, sembla que hi ha una campanya perquè sigui l’intocable. L’ambient que s’hi respira és un dels arguments que es posen sobre la taula, si bé també és cert que és un dels circuits que més problemes econòmics ha arrossegat -els seus comptes van ser investigats per la fiscalia per presumptes irregularitats-. El Circuit de Barcelona-Catalunya acull des del 1992 (va ser inaugurat el 1991) una cita que fins al 1995 va ser anomenada Gran Premi d’Europa i del 1996 fins ara Gran Premi de Catalunya. València, que fa anys que tanca el campionat, també defensa el seu terreny, igual que MotorLand, que és l’últim traçat que va arribar al Mundial però que fins i tot ha sigut premiat com a millor Gran Premi en tres ocasions.

És evident que quatre curses en un país són moltes i que cal posar-hi remei. Després d’haver llegit el que ha dit la premsa sobre el tema arran de les declaracions d’Ezpeleta, entrar en un debat sobre quina cursa ha de tenir certs privilegis per mantenir-se sempre en el calendari no em sembla el més oportú. Ezpeleta parlava d’arribar a un acord entre tots els traçats. Doncs esperem a veure què surt de les reunions abans de defensar la candidatura d’un traçat davant d’un altre.

stats