Andorra la Vella llança un nou concurs per reactivar els Pouets

González manifesta que diverses empreses ja han contactat amb el comú per mostrar interès

Aparcament dels Pouets.
ANA
05/04/2026
2 min

Andorra la VellaEl comú d’Andorra la Vella ha aprovat la convocatòria d’un nou concurs nacional per adjudicar la concessió de l’antic aparcament dels Pouets, amb l’objectiu de reactivar aquest espai i generar nova activitat econòmica i social a la parròquia. Les bases de la licitació sortiran publicades al BOPA d’aquest dimecres.

La iniciativa dona continuïtat al procés iniciat l’any 2025, quan un primer concurs va quedar desert. Durant els darrers mesos, el Comú ha impulsat un treball previ amb les empreses que es van descarregar el plec de bases per identificar els motius pels quals no van acabar presentant oferta. Com a resultat d’aquest diàleg, s’ha incorporat un aixecament topogràfic de l’edifici amb l’objectiu de facilitar-ne l’anàlisi i la formulació de propostes, donant resposta a les necessitats expressades per les empreses interessades.

Aquest treball ha permès recollir informació rellevant per definir un nou concurs més atractiu i ajustat a la realitat del mercat. El cònsol major, Sergi González, ha mantingut també contactes amb diverses empreses que han manifestat el seu interès per explotar aquest immoble.

González ha destacat que "el comú ha fet una feina important d’escolta i adaptació per tal de generar les condicions adequades perquè el projecte dels Pouets sigui una oportunitat real per al sector privat". El cònsol ha reafirmat també la voluntat de la corporació de fomentar la col·laboració publicoprivada i de donar una nova vida a aquest equipament.

El concurs es planteja amb un enfocament obert i flexible, ja que no limita l’activitat de l’explotació a l’ús d’aparcament. D’aquesta manera, els licitadors podran presentar propostes per a diferents usos que contribueixin a dinamitzar la zona, amb la possibilitat de combinar diverses activitats dins l’edifici. El plec especifica que es valorarà positivament la creació d’espais que puguin donar servei a activitats de caràcter cultural, esportiu i/o social.

El model de concessió preveu que l’adjudicatari assumeixi la redacció del projecte, l’execució de les obres d’adequació i la posterior explotació i manteniment de l’immoble. El termini de concessió podrà arribar fins a un màxim de 50 anys, amb la possibilitat de reducció com a millora en les ofertes presentades.

Així mateix, s’ha establert un cànon fix mínim de 4.000 euros mensuals sense cap despesa associada per al comú. Les propostes es valoraran segons criteris tècnics, econòmics, socials i mediambientals, així com la qualitat i viabilitat del projecte d’explotació.

stats