Política 22/03/2019

Descarrega demana la implicació dels treballadors públics

En les reunions informatives sobre el desenvolupament de la carrera profesional horitzontal i el nou model d’avaluació de l’acompliment, hi han participat 200 persones

Agència Ana
2 min
La titular de Funció Pública i Reforma de l'Administració, Eva Descarrega, en la roda de premsa posterior al consell de ministres. /  M. M. (ANA)

Andorra la VellaLa ministra en funcions de Funció Pública i Reforma de l'Administració, Eva Descarrega, ha presidit les sessions informatives per als treballadors de l'administració general en les que s'han exposat les primeres conclusions de l'anàlisi del model anterior del sistema de gestió i avaluació de l'acompliment (GADA), el desenvolupament de la carrera professional. El treball l'ha dut a terme el departament de la Funció Pública amb la consultora Deloitte. En la reunió, Descarrega ha demanat la implicació del personal en el nou model que preveu la Llei de la funció pública, ja que considera que millora de condicions laborals i retributives i fa avançar en la carrera horitzontal amb expectatives de formació i de promoció professional dins de l'administració.

En les reunions, que han tingut lloc aquest divendres a l'edifici administratiu, hi han participat 200 persones, i també el secretari d'Estat en funcions de la Funció Pública i Reforma de l'Administració, Antoni Rodríguez; la coordinadora del departament de Funció Pública, Elisabeth Almarcha, i el representant de la consultora externa, Jordi Calaf. Les sessions s'han programat per informar del diagnòstic del model anterior, centrant-se en les seves debilitats i fortaleses, i per presentar el futur model, analitzant els riscos i els factors d'èxit.

En aquest sentit, els supòsits presentats per a l'avaluació de l'acompliment i per la carrera horitzontal han estat la simplicitat, l'objectivitat, la sostenibilitat i la transversalitat, cercant que l'avaluació de l'acompliment respongui a un criteri d'utilitat, facilitant la seva percepció com una eina enriquidora i creïble, i que la carrera professional horitzontal sigui un incentiu pel desenvolupament i creixement professional individual dels funcionaris i treballadors públics.

Pel que fa als possibles riscos identificats s'han esmentat la comunicació ineficient, una implantació massa ràpida, el lideratge dels responsables o les diferències d'exigències. Quant a factors d'èxit s'ha valorat la creació d'una cultura dins del Govern que valorin l'avaluació i el reconeixement com a eines positives per al desenvolupament, un procés de definició d'objectius previ a la implantació del nou model, un pla de gestió del canvi, un pla d'implantació que tingui en compte a avaluats i avaluadors o aconseguir un lideratge dels responsables que promoguin la confiança en el model.

stats