Liberals presenta un informe que mostra l'elevat impacte sonor de l'heliport sobre la població

Donaran aquest document al Govern i als cònsols perquè es posicionin contra aquesta infraestructura

El comitè parroquial del Liberals d’Andorra ha encarregat l’elaboració d’un estudi a una empresa de Barcelona sobre l’impacte sonor que pot tenir l’heliport de les Tresoles sobre la població i, vistos els resultats, que reflecteixen que hi haurà una afectació molt directa, han decidit demanar als cònsols escaldencs que es posicionin sobre aquesta infraestructura.

El president del comitè parroquial, Alfons Clavera; el secretari Higini Martínez-Illescas i el conseller comunal d’LdA+I al comú d’Escaldes-Engordany, Marc Magallón, han comparegut davant els mitjans per explicar els resultats de l’informe i que el faran arribar tant a Govern com als cònsols, perquè puguin comprovar l’impacte que aquesta infraestructura tindrà sobre la població. “Volem que hi hagi un posicionament clar dels cònsols” sobre l’heliport, ha manifestat Clavera, recordant que sempre han mantingut que, si aquesta infraestructura era perjudicial per a la població, es posicionarien en contra. De fet, el lliurament d’aquests documents té per objectiu, diuen, que l’executiu i la corporació comunal tingui aquesta informació i els conviden a fer un contrainforme si no s’ho creuen.

Magallón ha recordat que “a nivell de medi ambient es recomana” que el volum de soroll no estigui per sobre dels 55 decibels entre les 8 i les 22 hores i, a partir d’aquesta hora, que baixi a 45. Ha destacat que algunes zones sobre les quals passaran els helicòpters, com la del Roc de Caldes, arribaran a 70 decibels. “Aquest soroll ultrapassa els límits acceptables i establerts per llei”, ha afegit Clavera.

Martínez-Illescas ha posat en relleu que no estan en contra de l’heliport internacional perquè creuen que és necessari per al país però ha afegit que la ubicació a les Tresoles “és la més forçada”, ja que la vall és molt tancada i compleix “amb calçador” l’amplada mínima exigida. Magallón ha recordat també que aquesta infraestructura estarà ubicada a Encamp i que la zona de la Bartra i Ràdio Andorra estaran tant o més afectades que les d’Escaldes. Defensen, per tant, que es construeixi l’heliport on menys impacte tingui ja que afegeixen que, tenint en compte que ha de ser rendible el volum de vols que ha d'acollir, hauria de ser important, aproximadament una vintena diaris.