Política 07/12/2019

Marsol promet un aparcament de 300 places a la zona de Ciutat de Valls

PS+I revisarà la concessió del bus comunal perquè el servei s'adapti a les necessitats dels ciutadans

M. F.
4 min
Membres de la candidatura d'En Comú per Andorra la Vella amb el cap de Govern, Xavier Espot, a Ciutat de Valls. / M. F.

Andorra la VellaUn aparcament de com a mínim 300 places, un espai intergeneracional, un centre de salut i un ascensor. Aquestes són les propostes que En Comú per Andorra la Vella proposa per a la zona de Ciutat de Valls, per continuar fent “millores en un barri on durant molts anys no se’n van fer”, tal com ha explicat la cap de llista, Conxita Marsol.

Així, Marsol ha manifestat que gràcies a una cessió d’un terreny a Mestre Xavier Plana es podrà fer la construcció d’un aparcament i, fins i tot d'“altre equipament”, ja que es tracta d'un espai gran. Aquest terreny, que ha manifestat que s’ha aconseguit “gràcies a la gestió” de l’actual majoria, permetrà fer un aparcament que en una primera fase podria tenir 300 places, tot i que la candidata d’En Comú ha afegit que pot arribar a les “600 o 700”. Aquesta infraestructura donarà resposta, ha remarcat, a les demandes dels veïns, ja que es tracta d’un barri “molt densificat i amb moltes necessitats d’aparcament”. A més, ha recordat que aquest pàrquing també serà d'utilitat per als mestres que fan classes a les escoles, i més tenint en compte que l’any que ve una part del Lycée es trasllada a les instal·lacions de Ciutat de Valls.

Pel que fa a l'espai intergeneracional i al centre de salut, Marsol ha recordat que gràcies a un acord amb el Govern han obtingut uns espais a les escoles en els quals volen impulsar un centre intergeneracional on joves i persones grans puguin conviure. En aquest sentit, ha remarcat que es contractaran professionals que ajudin a aquest intercanvi. Quant al centre de salut, ha recordat que és una “demanda clara” dels veïns, ja que quan se’ls va demanar què fer en aquests espais la resposta va ser unànime a favor de la infraestructura sanitària.

A més a més, Marsol ha avançat que aquesta mateixa setmana s’ha aconseguit un acord amb el propietari d’un terreny per construir un ascensor entre Príncep Benlloch i Ciutat de Valls “per continuar afavorint la connectivitat” tant entre aquests dos carrers com amb Prat de la Creu. Tal com ha concretat, la corporació llogarà aquest terreny per un import mensual d’uns 1.000 euros i construirà una estructura i una passarel·la que connectarà la part de Príncep Benlloch, a tocar de la benzinera de la zona de l’Stella, amb el pati de l’escola de Ciutat de Valls. Això, ha remarcat Marsol, també facilitarà l’accés dels infants a les escoles i farà que, fins i tot, alguns busos ja no hagi de pujar per Ciutat de Valls. Amb aquesta acció, ha conclòs, es “millora l’accessibilitat i la qualitat de vida” del barri.

Els números 1 i 2 del PS+I, Dolors Carmona i Sergi González, amb el número set, Francesc Rechi. / PS

D'altra banda, la candidatura del Partit Socialdemòcrata+Independents d’Andorra la Vella ha destacat que revisarà la concessió del bus comunal per assegurar-se que dona el servei contractat i necessari. “Molts ciutadans de la parròquia ens estan dient que no està donant el servei pel qual s’havia contractat i concedit”, ha destacat la cap de llista, Dolors Carmona. “Es demanava que els ciutadans el poguessin utilitzar per desplaçar-se per dins de la parròquia i veiem que els ciutadans que l’utilitzen no poden comptar amb aquest servei perquè no passa amb la freqüència que tenia anteriorment i que s’havia compromès, i a la vegada la capacitat d’aquests autobusos fa que tampoc tinguin la seguretat de poder-lo utilitzar”, ha exposat Carmona.

En aquest sentit, la candidata a cònsol major ha sentenciat que “no es qüestió de pagar més o menys sinó de donar servei, i aquest servei els ciutadans l’han de poder utilitzar”. A més, ha dit, està subvencionat “quasi íntegrament per diner públic, i ja sabem d’on surt, som tots que hi contribuïm”, ha afegit Carmona, que ha insistit que “el que cal és prendre mesures urgents perquè els ciutadans es mereixen tenir un transport públic”.

“Si el que volem és promocionar mesures en medi ambient i mobilitat, el que hem de fer és que doni resposta a les necessitats dels ciutadans i per a tots els ciutadans”, ha manifestat Carmona, que considera que a la parròquia cada vegada hi ha més problemes de mobilitat i accessibilitat, i que tot plegat també té un impacte mediambiental. És en aquest sentit que la candidatura socialdemòcrata també aposta per promocionar la mobilitat sostenible. En aquest sentit, per un costat hi ha facilitar que els desplaçaments es puguin fer caminant, i per l’altre promocionar vehicles menys contaminants, i així “contribuir a minimitzar l’impacte en el medi ambient”, ha dit Carmona.

Una altra mesura lligada a la mobilitat és l’establiment de “tarifes preferents” de pàrquing per als veïns de la parròquia. “Creiem que és una consideració que es mereixen els ciutadans d’Andorra la Vella perquè són ells els que contribueixen pagant els seus impostos al comú”, ha declarat la candidata a cònsol major.

Membres de la llista de Terceravia+Independents d'Andorra la Vella. / TERCERAVIA

A l'últim, la candidatura Terceravia+Independents Andorra la Vella ha presentat el seu projecte per potenciar la utilització de materials naturals per a la construcció de nous edificis. “Cal aprofitar la gran biodiversitat que té la nostra parròquia i el seu entorn. Volem construccions sostenibles i de futur”, ha explicat el candidat Jose Carlos Trillo.

Terceravia+Independents Andorra la Vella també aposta per mantenir i potenciar les zones verdes de la parròquia, perquè volen "una qualitat de vida per als ciutadans".

stats