Sancions de fins a 30.000 euros per publicitar serveis de prostitució

Els grups parlamentaris de DA, L'A i CC presenten una proposició de llei per modificar el Codi Penal

Els consellers generals Raül Ferré (CC), Ester Molné (DA) i Sílvia Ferrer (L'A) han presentat aquest dilluns una proposició de llei per modificar l'article 151 del Codi Penal amb l'objectiu que es consideri com a delicte menor publicitar la prostitució a través dels mitjans de comunicació. Segons ha posat en relleu Molné, la voluntat és afegir un paràgraf al primer apartat de l'article on es deixi palès que es penalitzaran totes aquelles persones que siguin responsables, de manera directa o indirecta, de publicitar la prostitució. En aquest sentit, la pena per als anunciats pot ascendir fins als 30.000 euros o bé fins al triple del valor del benefici obtingut en el cas que aquest sigui superior.

A efectes pràctics, el responsable del delicte a Andorra "seria l'administrador del diari o del programa en el qual aparegui la publicitat", ha dit Molné, ja que "es considera que la persona que es prostitueix és una víctima". Tot i això, la consellera general ha informat que si és la mateixa persona qui es publicita i es prostitueix no s'estaria cometent cap delicte. "Es vol evitar que persones que poden comunicar a través dels mitjans de comunicació es lucrin fent publicitat de la prostitució", ja que, a més, "és una forma de l'explotació de la persona", ha afegit la consellera demòcrata. Per la seva banda, Sílvia Ferrer ha recordat que aquesta "és una demanda de les associacions de dones del país, ja que així ens ho han fet arribar en repetides reunions durant aquests darrers mesos".

Si tot segueix el seu ritme i la majoria del Consell General aprova la proposta, la modificació podria entrar en vigor d'aquí a sis mesos, tot just després d'haver sortit publicada al  BOPA. Tot i que aquesta és una mesura "contundent", segons Molné, també ha reconegut que "si la publicitat no es realitza al país, no es pot penalitzar". Així doncs, la proposta garanteix l'eliminació dels anuncis classificats als mitjans de comunicació, però no és cap aval que la publicitat desaparegui completament.