El TC admet a tràmit el recurs contra la Llei de la Funció Pública

El Sipaag i el SEP demanem que s’aturi el desenvolupament del text

El Tribunal Constitucional (TC) ha notificat, en un aute amb data del 15 de març, l’admissió a tràmit de la demanda d’inconstitucionalitat de la Llei de la Funció Pública presentada conjuntament per Liberals d’Andorra (L’A) i el Partit Socialdemòcrata (PS) el 7 de març.

Amb aquesta decisió, el màxim òrgan judicial considera que el recurs 2019-1–L presentat pels sis consellers generals de grup parlamentari liberal i del PS contra la Llei 1/2019, del 17 de gener, de la Funció Pública compleix amb els requisits dels articles 45 i 46.3 de la Llei qualificada del Tribunal Constitucional. És a dir, que ha estat presentada per un nombre superior a una cinquena part dels membres del Consell General, i dins dels terminis i condicions fixades per la Constitució i per l’article 36 del text que regula les funcions de l’alt tribunal.

El TC disposa ara, segons es recull en l’article 99.2 de la Constitució, d’un termini màxim de dos mesos per dictar sentència.

Demanda sindical

Per la seva banda, el  Sipaag  i el  SEP  defensen en un comunicat "que ara no és el moment de desenvolupar la Llei de la funció pública". Per diversos motius: perquè el país està a les portes d'un procés electoral, però també perquè s'ha de pronunciar el Constitucional. "Vist que el ministeri de Funció Pública i Reforma de l'Administració hi continua treballant, i que ha previst celebrar sessions informatives per a divendres, 22 de març, sobre el model que l'empresa consultora  Deloitte  ha previst per regular la carrera professional horitzontal i determinar o avançar en el model d'avaluació de l'acompliment, demanem que s'aturi el desenvolupament de la Llei, com a mínim, fins que es pronunciï el Constitucional", i afirmen que són nombroses les sentències que han declarat contraris a la Constitució diversos articles de lleis que habilitaven el Govern a fixar mitjançant reglament matèries que estan reservades a establir-se per llei: "És a dir, un reglament pot concretar i precisar aspectes regulats en una llei, però el que no pot fer és 'innovar', no pot decidir el que s'ha de fixar per llei". I estan conençuts que la de la funció pública en serà un exemple més".