Andorra Endavant demana eliminar la majoria de càrrecs de confiança i assessoraments

La formació reclama transparència i vol reduir despeses que considera innecessàries

Carine Montaner, presidenta del grup parlamentari Andorra Endavant i el conseller de la formació, Marc Monteagudo
ARA Andorra
30/04/2025
1 min

Andorra la VellaAndorra Endavant ha fet públic aquest dimecres un comunicat en què anuncia que, si aconsegueix governar, eliminarà “la major part dels càrrecs de confiança i dels assessoraments externs” actualment contractats pel Govern.

La presidenta del grup parlamentari, Carine Montaner, ha entrat una pregunta escrita per conèixer el nombre i el cost total d’aquests càrrecs durant la legislatura, així com els salaris mensuals corresponents.

La iniciativa s’afegeix a una altra consulta prèvia d’Andorra Endavant sobre l’import destinat als assessoraments externs, que xifra en més de 3 milions d’euros en el conjunt de la legislatura, a més d’1,5 milions anuals.

Segons el comunicat del partit, aquesta acció respon a un “compromís ferm amb la transparència” i a la voluntat d’erradicar les pràctiques d’“amiguisme” i “privilegis injustificats”. Montaner denuncia que existeixen entitats que “només dupliquen funcions del Govern” i que generen “despeses innecessàries”.

“Andorra no necessita més amics a sou: necessita bons servidors públics”, ha afirmat la líder del partit, que ha defensat la tasca dels funcionaris de carrera i ha apuntat directament als “col·locats per favors electorals” com una font de desmotivació interna.

Finalment, Andorra Endavant assegura que, en cas de governar, apostarà per “una governança basada en l’eficàcia, la transparència i el respecte pel diner públic”, i que “el mèrit i la professionalitat tornaran a ser l’eix central del servei públic”.

stats