Política 27/09/2017

El concurs de les línies d'autobús es reformularà i FEDA passarà a liderar-ne la gestió

Saboya ha justificat la decisió de declarar-lo desert pel fet que s'havia encallat pels diversos recursos presentats per les companyies, i per la necessitat que inclogui polítiques de mobilitat integrals

Ana
2 min
La Batllia admet a tràmit la demanda contra el concurs de les línies de transport

Andorra la VellaEl Govern ha anunciat aquest dimecres la decisió de declarar desert el concurs per a la concessió de les línies nacionals d'autobusos, que es va obrir fa més d'un any i que es trobava encallat a causa dels recursos presentats per les companyies de transport. Ho ha anunciat el ministre d'Economia, Competitivitat i Innovació, Gilbert Saboya, que s'ha compromès a presentar un nou plec de bases abans de finals de novembre.

El canvi més significatiu que patirà el concurs és que, a banda del servei de transport en autobús, també s'inclouran altres prestacions relacionades amb la mobilitat des d'una perspectiva global i integrada. Així, la societat gestora que inicialment havien de crear les empreses guanyadores dels diferents lots de línies serà finalment desenvolupada per FEDA. La parapública serà, a més, el proveïdor de la solució tecnològica que permeti coordinar correctament el conjunt de polítiques de mobilitat que es volen impulsar, que inclouen el servei de bicicletes elèctriques, la integració de les tarifes de transport, els punts de càrrega dels vehicles elèctrics, una nova gestió dels aparcaments i un sistema de compartir vehicles.

Saboya ha reconegut que amb el plec de bases actual, que va generar un seguit de recursos per part de les companyies interessades en licitar, "ningú estava satisfet per la situació", tot i que ha recordat que des de fa anys, diversos governs han volgut introduir millores en el servei de transport "i sempre s'han quedat en declaracions d'intencions".

Així, ha explicat que amb els canvis que s'introduiran en el nou concurs es corregiran els conflictes d'interpretació que generava l'anterior plec de bases, i ha assegurat que el fet que FEDA assumeixi aquesta funció donarà a les companyies més seguretat i menys incertesa. Els canvis també aportaran una major claredat per precisar millor les ofertes econòmiques i tècniques, tot i que Saboya ha destacat que es mantindrà la base del concurs i el fet de dividir el conjunt de línies de transport en tres lots. Pel que fa a la demanda feta per les companyies de transport d'incloure les tarifes en el plec de bases, el ministre ha indicat que aquest punt no es modificarà, ja al juny d'enguany la justícia va sentenciar que el concurs disposava de suficients garanties jurídiques.

Gilbert Saboya ha explicat que des del mes d'agost s'han fet reunions amb les companyies de transport de passatgers per informar-los de la nova direcció que es prendrà, i ha assegurat que actualment el diàleg amb elles és fluid, de manera que confia que els recursos encara pendents de resoldre's es puguin retirar. Està previst que la nova concessió de les línies de transport regular comenci a implementar-se a partir del setembre del 2018.

stats