Actualitat

Govern diu que Gili ja té eines per aturar la construcció de torres

El ministre portaveu recorda que la Massana, Canillo i Ordino han pogut rebaixar l'índex d'edificabilitat amb els plans d'urbanisme

Fernando J. Bolívar
23/12/2025

Andorra la VellaEl ministre portaveu del Govern, Guillem Casal, ha descartat la proposta formulada per la cònsol major d’Escaldes-Engordany, Rosa Gili, de crear una comissió tripartida, amb participació del comú, del Govern i del Consell General, per aturar la construcció de noves torres al Clot d’Emprivat. Segons Casal, no cal cap nou òrgan perquè les competències en matèria urbanística estan “clarament definides” i recauen majoritàriament en els comuns.

Casal ha recordat que, tal com es va posar de manifest en la presentació feta pels comuns per modificar la llei d’urbanisme, entre el 80% i el 90% de les competències urbanístiques són comunals, mentre que la resta corresponen al Govern. En aquest sentit, ha subratllat que els aspectes pràctics de l’ordenació urbanística depenen dels plans d’urbanisme comunals.

Cargando
No hay anuncios

El ministre ha afirmat que Gili disposa “des de fa sis anys” dels instruments necessaris per introduir canvis en la volumetria i en el planejament urbanístic d’Escaldes-Engordany, especialment al Clot d’Emprivat, però que no els ha impulsat. “Ha tingut sis anys per tirar endavant aquests canvis i no ho ha volgut fer”, ha assegurat, tot afegint que ara sembla reclamar unes competències de les quals, segons ell, “ha abdicat”.

Casal també ha posat com a exemple altres comuns, com la Massana, Canillo o Ordino, que han aprovat diverses modificacions o revisions dels seus plans d’urbanisme, reduint la volumetria i els índexs d’edificabilitat. “Amb la mateixa llei, també ho podria fer ella”, ha remarcat.

Cargando
No hay anuncios

Finalment, el portaveu del Govern ha conclòs que no és necessari crear una comissió tripartida ni compartir competències entre institucions, sinó que cada administració ha d’exercir les que li corresponen. “Cadascú ha d’executar les competències que li pertoquen”, ha sentenciat.