Els treballs per estabilitzar les allaus de la RN20 començaran el proper mes de maig

Aquest divendres s'ha celebrat la trobada francoandorrana del comitè estratègic que supervisa el projecte de millora de les carreteres nacionals 20, 320 i 22

Aquest divendres al matí s'ha celebrat la segona reunió de l'any del Comitè de Pilotatge Estratègic que supervisa el projecte francoandorrà de millora de la viabilitat de les carreteres RN20, RN320 i RN22. Durant la trobada, que ha tingut lloc al Pas de la Casa, les delegacions andorrana i francesa han compartit l'estat d'avançament dels diferents projectes i del programa d'obres de les intervencions que es duran a terme a l'eix que uneix Tarascó amb la frontera, per tal de protegir la carretera davant dels riscos naturals. Cal recordar que aquestes actuacions s'inclouen dins l'acord entre el Principat d'Andorra i la república francesa, signat a París el passat 22 de març entre el cap de Govern, Toni Martí, i el llavors primer ministre francès, Bernard Cazeneuve.

En paral·lel a l'acord, la reunió d'aquest divendres també ha servit per valorar l'avançament de les obres i mesures que s'estan duent a terme en el marc del projecte Sapyra i que han de permetre una millor estabilització en alguns corredors d'allaus que afecten la RN20, en particular l'H4, ja que és especialment vulnerable als riscos naturals. El ministre d'Ordenament Territorial, Jordi Torres, s'ha mostrat satisfet , després d'haver sobrevolat la zona amb helicòpter, juntament amb altres integrants del comitè estratègic. Segons Torres, els treballs es posaran en marxa després de la temporada de nevades, cap al mes de maig. La previsió és que es puguin acabar en el termini de 6 mesos, sempre que les condicions meteorològiques ho permetin. No podem oblidar que es tracta d'una obra d'envergadura i gens fàcil, a causa de la situació geogràfica; d'aquí que els treballs es vagin reajustant progressivament entre els comitès tècnic i estratègic. El projecte Sapyra està pressupostat en 4 milions d'euros i finançat a través d'una subvenció procedent del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (Feder).

Per la seva banda, el prefecte de la Regió Occitana, Pascal Mailhos, s'ha mostrat satisfet amb la reunió i els intercanvis regulars que hi està havent entre les delegacions andorrana i francesa. Mailhos ha destacat que l'existència d'un comitè estratègic ofereix diversos avantatges: poder visitar conjuntament els llocs on s'estan efectuant treballs, així com també allà on se'n desenvoluparan en els propers anys; que els equips es coneguin i prenguin el costum de treballar junts i amb confiança, la qual cosa genera unes bones condicions per avançar; i també, poder fer un seguiment continu dels procediments, el pressupost i les tècniques que s'han d'emprar, ja que es tracta de treballs complicats i que s'han de desenvolupar en condicions extremes, en zones de muntanya. La propera trobada del Comitè de Pilotatge Estratègic serà l'abril de 2018 a Tolosa.