142 famílies d’argentins irregulars abandonen el país

'Argentinos en Andorra' assegura que gràcies a la col·laboració entre entitats s'ha fet que el procediment fos més humà i empàtic

Cues a Immigració. / ARXIU
Fernando J. Bolívar
17/07/2025
1 min

Andorra la VellaUn total de 142 nuclis familiars d’origen argentí que es trobaven en situació irregular han abandonat Andorra "en bons termes, dins de la llei i amb la comprensió de les famílies", segons ha explicat el representant de l’associació 'Argentinos en Andorra', Riccie Ponce.

Segons ha detallat Ponce, aquesta sortida ha estat fruit de "molts anys de treball conjunt" amb els ministeris d’Interior i d’Afers Exteriors, així com amb el consolat argentí a Barcelona. "Hem arribat a regular una mica millor el que són els nuclis familiars que no arriben als requisits per quedar-se al país", ha afirmat.

El representant ha subratllat que el procés s’ha dut a terme "d’una manera 100% correcta", gràcies a la col·laboració de les institucions implicades i també de les mateixes famílies. A més, ha destacat que en aquesta tasca també hi ha participat l’associació de colombians i peruans a Andorra, amb l’objectiu que el procediment fos "més empàtic i humà".

Ponce ha posat en valor el treball coordinat entre Govern, Interior, Afers Exteriors, el consolat i les associacions per gestionar la situació d’aquestes famílies que no complien els requisits per regularitzar-se i que han abandonat el país d’acord amb la normativa vigent.

stats