Societat 24/11/2015

Andorra Turisme preveu 40.000 turistes més durant la temporada d'hivern

Alguns mercats com el portuguès, el britànic o el polonès, permetran recuperar bona part de les pèrdues que encara es preveuen pel que fa al mercat rus

Ana
3 min
El ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, durant la presentació de campanya d'hivern 2015-2016 / ANA (B.N.)

Andorra la VellaEl ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha confirmat, aquest dimarts al matí en la presentació de la campanya d'hivern 2015-2016, que les previsions d'entrada de turistes durant aquest hivern auguren "un increment total del 3,4%, percentatge que es tradueix en uns 40.000 turistes més respecte a l'any passat". D'aquesta manera, Camp ha recalcat que "encara que sembli un percentatge baix" aquesta previsió és "la més optimista dels darrers anys", ja que tal com ha indicat, "cal tenir en compte que durant les últimes campanyes ens hem mogut en unes xifres que oscil·laven entre l'1 i el 2%". Pel que fa a l'increment per mesos, tot i indicar que "es manté una certa estabilitat durant gairebé tot l'any", el ministre ha precisat que "de forma bastant atípica, aquest any Setmana Santa se celebrarà al març i no pas a l'abril" i, per tant, es preveu una baixada de turistes important durant aquest mes i en conseqüència un augment de gairebé el 8% al març". D'altra banda, tot i detallar que les xifres que presenta el sector hoteler "són força similars a les de l'any passat", Camp s'ha referit al mercat rus per manifestar que "encara ens costarà i per això creiem que tornarà a disminuir".

Tot i la davallada prevista pel que fa al mercat rus, el ministre de Turisme i Comerç, Francesc Camp, ha explicat que per la resta de nacionalitats "la millora és pràcticament total" i en aquest sentit, ha apuntat que "amb la recuperació d'alguns mercats com el portuguès, el britànic o el polonès, que comença a créixer en els darrers anys", "creiem que podem recuperar el que hem perdut, i encara es pot perdre, amb el mercat rus".

Quant als mercats tradicionals, l'espanyol i el francès, Camp ha detallat que amb una xifra que supera els 900.000 turistes, "el mercat espanyol torna a ser el país que més turistes aporta", representant, tal com ha comentat, gairebé tres quartes parts dels turistes que es preveuen enguany durant la temporada d'hivern (1,2 milions). Tot i representar unes xifres molt inferiors (114.000 turistes), Camp ha recordat que es manté l'aposta dels darrers anys pel que fa al mercat francès i una mostra que ho evidencia és l'increment del 4,6% previst, xifra que supera l'augment del 3,7% del mercat espanyol.

En relació al pressupost destinat, el ministre ha detallat que "el pressupost total és d'uns 3 milions d'euros", que ha estat dividit en 934.829 euros en l'àmbit dels operadors turístics, 1.869.000 euros destinats al consumidor final i 250.000 euros per a l'acord amb Ski Andorra. A més, Camp ha recalcat "l'esforç que fa Andorra Turisme", ja que tal com ha comentat, "dins d'aquest pressupost s'ha d'afegir el milió d'euros que es destina per realitzar esdeveniments tan importants com la Copa del Món d'esquí alpí femení, entre d'altres". En aquest sentit, el ministre també ha valorat molt positivament la dinàmica d'inversió que mantenen tant Grandvalira com Vallnord i ha assegurat que gràcies als 19 milions que s'invertiran, 16 per part de GrandValira i 3 per part de Vallnord, "es comptaran amb moltes novetats i els turistes s'emportaran una experiència encara més gratificant".

Quant a la campanya de comunicació, el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, ha explicat que l'objectiu és mantenir el posicionament d'hivern dins el mercat espanyol i també dins el mercat portuguès, tot i que en aquest país també es pretén mantenir l'àmbit relacionat amb les compres, el turisme 'wellness' i gastronòmic. Pel que fa al mercat francès, Budzaku ha comentat que "s'està treballant amb la intenció de reposicionar el mercat de muntanya a l'hivern així com el turisme 'country break', sector que inclou les compres, el turisme 'wellness' i la gastronomia com a elements fonamentals". Pel que fa a altres nacionalitats, com ara l'holandesa o la belga, el gerent d'Andorra Turisme ha explicat que "el posicionament es començarà pràcticament des de zero". Pel que fa a les nacionalitats en què s'espera un creixement important, Budzaku ha detallat que "el Regne Unit i Irlanda seran un mercat important per aquest hivern".

Finalment, en relació a la pàgina web d'Andorra Turisme, la directora de màrqueting, Noemí Pedra, ha destacat el nou format que presenta el lloc web i en aquest sentit, ha detallat que "enguany totes les persones que accedeixin a la pàgina web d'Andorra Turisme podran consultar l'oferta d'hivern de forma adaptada, en funció de si viatgen en família, amb amics o amb la parella".

stats