Publicitat
Publicitat

Apostar pel treball creatiu de persones amb Down i autisme

La seu social d'Andbank acull la presentació del projecte La Casa de Carlota, que vol instal·lar un estudi de disseny gràfic i creatiu a Andorra basat en persones amb discapacitat

Una vuitantena de persones han assistit, aquest dijous a la tarda, a la presentació del projecte La Casa de Carlota, un estudi de disseny barceloní on part de l'equip el formen persones amb síndrome de Down i autisme. Ara l'empresa vol intentar obrir una filial al Principat. L'acte s'ha fet a la seu social d'Andbank, que col·labora amb la iniciativa, i ha comptat amb l'assistència de representants de la Fundació Julià Reig, d'Autea i de l'ASDA, entre d'altres. A més, hi ha participat un intèrpret de llenguatge de signes.

El projecte La Casa de Carlota va néixer a Barcelona, on fa més de cinc anys que hi desenvolupa projectes diversos. Entre altres, han treballat per a la Feria de Abril i l'Ajuntament de Barcelona. Fa un parell d'anys van exportar el model a Medellín (Colòmbia), on també ha estat un èxit, i ara també el volen traslladar aquí a Andorra. "Estem molt capacitats per replicar el model a d'altres països o ciutats", ha dit en declaracions a l'ANA el fundador i director de l'estudi La Casa de Carlota, Josep Maria Batalla.

Batalla creu que Andorra reuneix tots els requisits per instal·lar al país un estudi professional amb persones amb autisme i síndrome de Dawn. D'una banda, el fundador i director de l'entitat ha explicat que hi ha bons dissenyadors i professionals al Principat. Molts d'aquests es desplacen a Barcelona per estudiar i creu que haurien de tenir l'oportunitat de poder muntar un estudi a 'casa seva' i, perquè no, fer-ho de la mà amb fundacions de Down i autisme. D'altra banda, tot buscant el talent andorrà en la discapacitat, "hem descobert que hi ha uns nois que fan meravelles i que serien perfectament treballadors de Casa Carlota", ha assegurat Josep Maria Batalla. Ara bé, falta el més bàsic: saber si hi ha empreses disposades a encomanar les seves campanyes de publicitat a un estudi com aquest. Batalla creu que Andorra és "un país molt interessant", amb una indústria potent, marques pròpies, pistes d'esquí... Amb la de campanyes de publicitat que es generen, doncs, ha animat a fer-les amb gent del territori i amb projectes innovadors com el que proposa La casa de Carlota, que tenen una responsabilitat social i que fan un producte diferent de qualsevol altre. Per això, el fundador i director de l'entitat ha fet una crida al Govern, perquè s'impliqui en el projecte i doni exemple, així com també a totes aquelles marques que vulguin provar-ho.

Per la seva banda, el sots-director general de Banca Privada d'Andbank, Josep Maria Cabanes, s'ha mostrat satisfet, durant la seva presentació, de poder donar entrada al país en aquest projecte, i ha destacat que Andorra és un país "social i acollidor" amb projectes com aquest, on tothom s'ajuda. Sobre La Casa de Carlota, Cabanes ha destacat el fet que les persones autistes i amb síndrome de Down hi puguin trobar una professió i que el projecte pugui donar al país "el treball de magnitud d'una empresa".

La Casa de Carlota neix arrel de descobrir que, si es barregen professionals del món del disseny amb persones que tenen mentalitats i formes de veure la vida diferent, el que aporten és un estil molt "potent i diferent", segons l'ha definit el seu fundador i director.