Connectar l'espectador amb la publicitat mitjançant una app

Cinemes illa Carlemany presenta una eina interactiva per als moments previs a la projeccions que entrarà en vigor el 2019

Cinemes illa Carlemany ha presentat aquest dijous una innovadora experiència en publicitat a les sales adreçada als espectadors. Es tracta de Cinesmart, una aplicació per a telèfons mòbils que permetrà connectar el consumidor amb les marques que desitgin fer publicitat al cinema. A través d'aquesta app, disponible per Android i iOS, l'espectador podrà jugar amb el seu mòbil a la pantalla del cinema, convertint així els moments previs a les projeccions de les pel·lícules en una experiència interactiva. A més, inclourà premis per als guanyadors de cada projecció com descomptes en restauració o perfums.

Segons ha confirmat el director de Cinesmart, Josep Molins, els especialistes en neuromàrqueting defineixen aquesta eina com 'advergaming' i es basa en la barreja de la publicitat i el joc. "La persona juga al mateix temps que assimila la publicitat que se li envia de forma simultània", ha dit, tot i que aquesta no és agressiva i permet que l'espectador "ho admeti". En aquest sentit, existeixen jocs on l'objectiu és tirar una fletxa al centre de la diana i, en l'entorn, apareixen diverses banderes que mostren els logotips dels anunciants. "És una manera d'anar veient anuncis mentre estàs jugant", ha declarat, i s'ha proposat l'objectiu de fer que la gent arribi abans a les sales del cinema per gaudir d'aquesta eina.

D'altra banda, la posada en marxa d'aquest projecte entrarà en vigor a partir del febrer o març del 2019 juntament amb la inauguració d'una nova sala de projeccions que s'espera anunciar cap a aquestes dates.

Els guanyadors, en finalitzar els minijocs presentats, obtindran un codi de barres en el seu telèfon per gaudir de la recompensa en el mateix moment. Tot i això, si el que es vol és gaudir-lo més tard, també s'enviarà un pdf amb aquest codi de barres al correu dels espectadors que s'hagin registrat prèviament.