Societat 28/11/2017

Cooperació entre sistemes educatius

Durant l'acte de lliurament de la insígnia de cavaller de les Palmes acadèmiques a Marc Jover es reivindica el treball conjunt

Ana
2 min
L'ambaixadora francesa, Jocelyne Caballero (al centre); el director de Sistemes Educatius i Serveis Escolars del ministeri d’Educació i Ensenyament Superior, Marc Jover; el ministre d'Educació i Ensenyament Superior, Eric Jover; i el delegat de l'esenyament francès, Denis Dekerle, durant l'acte. / M. F. (ANA)

Andorra la VellaEl director de Sistemes Educatius i Serveis Escolars del ministeri d’Educació i Ensenyament Superior, Marc Jover, ha rebut aquest dimarts a la tarda la insígnia de cavaller de les Palmes acadèmiques en un acte que ha tingut lloc a la residència de l’ambaixada de França. Durant l’acte s’ha posat en relleu la gran cooperació que hi ha entre els tres sistemes educatius i com l’intercanvi és constant, la qual cosa dona riquesa al sistema educatiu del país. Jover ha destacat que la feina amb els representants dels tres sistemes educatius són fluides i “fàcils”, ja que els uneix “un objectiu comú” que és treballar pels infants, per formar futurs ciutadans, tenint en compte els valors.

Jover ha rebut la insígnia agraint als seus col·laboradors la feina, destacant la seva total dedicació. Ha afegit que és important que els tres sistemes puguin compartir experiències i “trencar barreres”. Per aquest motiu, ha recordat, s’organitzen activitats perquè hi pugui haver aquesta participació conjunta i l’intercanvi d’experiències.

L’ambaixadora de França a Andorra, Jocelyne Caballero, ha destacat que a través de l’acte d’aquesta tarda “s’honorava i celebrava” la qualitat de la cooperació entre sistemes educatius i ha afegit que el francès fa molts anys que és present al país i que els reptes que té ara per endavant són fer front al creixement d’alumnes, especialment al Lycée, i el seguiment dels estudiants que van a fer els seus estudis superiors a França. Ha conclòs que la riquesa de l’educació a Andorra ve de la coexistència d’aquests tres sistemes i de la “capacitat per treballar junts”. En aquest sentit, ha recordat que tenen reptes comuns i que es participa en projectes entre totes les escoles, com pot ser les escoles verdes. A més, ha subratllat que el sistema educatiu francès està “obert” i que “desitja” aquest treball conjunt.

stats