Societat 23/01/2019

La Coperativa Interurbana s'alia amb Alsa per quedar-se amb les línies de bus

L'altra empresa que actualment fa el servei, La Hispano Andorra, s'ha presentat en solitari

Miquel Margalef
2 min
Un autobús de la Cooperativa Interurbana. / ARXIU ANA

Andorra la VellaL'empresa d'autobusos Cooperativa Interurbana Andorrana s'ha presentat al concurs de línies de transport nacional regular conjuntament amb l'empresa espanyola Alsa. Així ho ha confirmat a l'ARA Andorra el president, Gabriel Dallerès, que ha especificat que han formalitzat la proposta en forma d'Unió Temporal d'Empresa (UTE) i que han presentat candidatura a tots els lots possibles. Actualment Alsa ja està present al país, però amb línies de bus que uneixen, entre d'altres, Barcelona i el Principat.

Aquest dilluns passat es va acabar el termini per poder presentar ofertes al nou concurs de línies de bus que l'executiu va presentar el mes de novembre i aquest divendres s'obrirà el plec de bases i les ofertes presentades. Fins a aquesta data, l'executiu no ha volgut especificar quantes ofertes s'han rebut ni quantes empreses hi han participat. Tot i això, l'altre empresa que actualment regenta les línies de bus regular, La Hispano Andorrana, ha confirmat que també ha presentat proposta a tots els lots, però ho ha fet en solitari.

Dallerès ha explicat que la presentació conjunta amb Alsa aporta “avantatges mutus” perquè l'empresa espanyola està “al dia amb les noves tecnologies i nosaltres estem situats i coneixem la zona”, ha argumentat. D'aquesta manera, Cooperativa i Alsa s'han presentat al lot 1, per obtenir les línies de bus que van a Sant Julià Lòria, al lot 2, que va a la Vall del Nord, al lot 3, que va a les Vall d'Orient i també han fet una oferta integral per obtenir totes les línies regulars del país, seguint així les normes que exigia el concurs. L'objectiu primordial de Dallerès és poder guanyar el lot integral i quedar-se amb totes les línies, com en l'actualitat.

Quant a les millores que Cooperativa i Alsa han presentat al concurs, Dallerès no els ha volgut desgranar tots, però ha apuntat que han proposat arribar fins a Arcalís i la Cortinada, ampliar l'arribada en horari fins al Punt de Trobada, el bus nocturn dels caps de setmana i festius ampliar-ho una hora més així com incrementar la freqüència de pas en alguns punts. “Quan aquest divendres s'obri el plec de bases donarem més detalls de les propostes”, ha argumentat el president de la Cooperativa.

La Hispano Andorrana també s'ha presentat a tots els lots possibles, però ho ha fet en solitari i ha declinat avançar qualsevol proposta presentada fins que no s'obri el plec de bases. Tot i això, el gerent de l'empresa, Jordi Troguet, ha criticat, a aquest diari, que el nou concurs propicia el “monopoli” en les línies de bus. “Esperem endur-nos algun lot perquè fem aquest servei des del 1940 i perdre'l afectaria negativament a uns 70 treballadors”. El mateix Troguet suposa que, com a mínim, a part de la Cooperativa també es presenti l'empresa Andbus, coneguda anteriorment com Novatel, i autocars Nadal.

stats